Kört med däck idag!

gadriel

Trådstartare
Idag så körde Kamé och jag (och ett par hjälpredor) med däck! Underbar känsla verkligen! Hon brydde sig inte det minsta om varken ljudet, tyngden eller linorna mot benen i svängarna, så himla duktig min lilla tjej, och matte är så himla glad :banana::banana:

Ev ska vi sätta henne i vagnen nästa vecka på kursen, är sista gången då, annars får vi vänta till våren när det är dags för fortsättningen.

Det är verkligen så roligt när det går så bra (att det sen tog över en timme att lasta den envisa hästen är en HELT annan sak :devil::angel:).

Sv: Kört med däck idag!

Kul att det går bra för er! Hoppas det fortsätter så :)

Är verkligen så roligt att kamé äntligen får börja göra saker, har varti så svårt att få hjälp med henne så inkörningskursen har verkligen varit guld värd! Har redan skrivit upp oss för fortsättning till våren :)

Nu ska vi bara försöka hitta en vettig rockard till henne, sålde rockarden när jag köpte maratonvagnen, den hade ändå varit för liten för henne. Känns tryggare med en rockard i början innan jag går över till min älskade maratonvagn :D

Ja det är himla roligt att gå på kurs, både för att lära sig saker och för att träffa nya människor :)

Ja en rockard tycker jag också är att föredra i början innan hästen är riktigt inkörd, det känns som man har lite mer kontroll då. Hoppas du hittar nån riktigt bra :)

Va kul att det går så bra med Kamé! Vi måste köra/rida ihop nån dag!

Jag o JP har ju skaffat en nordisvalack till nu. En tjockis på 15 år som är på bantningskur (har ont i ryggen av stora magen så vi vill inte rida eller köra än). Vore kul att träffas med hästarna.

/Maria N

Ja det är himla roligt att gå på kurs, både för att lära sig saker och för att träffa nya människor :)

Ja en rockard tycker jag också är att föredra i början innan hästen är riktigt inkörd, det känns som man har lite mer kontroll då. Hoppas du hittar nån riktigt bra :)

Ja verkligen, väldigt trevligt folk är med också! Och bra erfarenhet för min unghäst som förutom två premieringar inte sett så mycket av världen, med andra hästar på kursen och i hagen bredvid så blir det bra träning att ändå kunan koncentrera sig.

Jo jag tror det blir bäst. Helst vill man ju ha en lite dyrare men ett bra hemmabygge som man kan förbättra känns ju ändå stabilt när plånboken är ltie skral efter maratonvagnen i somras.
Tur man har en snäll sambo som kan svetsa, han har dessutom redan tillverkat en svängel och ändrat skakelöglor så han börjar ju bli väldresserad på att mecka med hästvagnar :devil: :angel::angel:

Va kul att det går så bra med Kamé! Vi måste köra/rida ihop nån dag!

Jag o JP har ju skaffat en nordisvalack till nu. En tjockis på 15 år som är på bantningskur (har ont i ryggen av stora magen så vi vill inte rida eller köra än). Vore kul att träffas med hästarna.

/Maria N

Ja det måste vi verkligen! Lova är i hyffsad kondis så hon går ju att köra med. Hehe, min fjording behöver också banta, men det räcker ju hon tittar på mat så blri hon tjock men jag tycker hon har blivit liiite smalare iaf.

Har ju ingen egen transport men jag kanske kanske kan låna, problemet är ju att få med vagnen, rida är ingen mening på Lova för hon tycker det är pest, annars är du välkommen hit, har två extra vagnar att låna ut.

Vi har ju inte heller någon transport. Men det går ju sam sagt att låna.
Fram till jul är det mycket att göra men vi kan ju se sen i januari/februari nån gång.
När vår tjockis inte har ont längre och 10-årige Frans har ridits och körts till lite (just nu är han typ avstä'lld då vi bara har tid till att fixa med huset, så han har överskottsenergi gånger 1000 och tror han är tre år :D)

Vi har precis skaffat en vagn vi kan köra dem i par med vilket är tanken längre fram

Vi har ju inte heller någon transport. Men det går ju sam sagt att låna.
Fram till jul är det mycket att göra men vi kan ju se sen i januari/februari nån gång.
När vår tjockis inte har ont längre och 10-årige Frans har ridits och körts till lite (just nu är han typ avstä'lld då vi bara har tid till att fixa med huset, så han har överskottsenergi gånger 1000 och tror han är tre år :D)

Vi har precis skaffat en vagn vi kan köra dem i par med vilket är tanken längre fram

Ja men det låter bra, här är också en del innan jul så.

Oj va kul, vill me köra par :)

Liknande trådar

Körning Ja, idag "small proppen":eek:! Min pålle är, som några kanske kommer ihåg, inkörd redan som 1-åring (nu 3½) o körd regelbundet. Han...
Svar
13
· Visningar
2 109
M
Körning Arbetsrubrik: Rädslor i/med vagn *suck* eller är hamstrar lättare? Han är inte bakrädd, inte tillstymelse till reaktion där inte...
2
Svar
31
· Visningar
2 801
Senast: mizz
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·
Körning Nu kommer jag åter igen med mina korkade frågor. Är helt ny inom körningen och tömkörning för instruktör. Har tömkört shettistjejen till...
Svar
5
· Visningar
1 207
Senast: Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka