Kort hatthylla

tanten

Trådstartare
Jag monterade ner hatthyllan och dotter förbjuder mig att sätta upp den ingen när jag tapetserat hallen ;). Så nu letar jag nytt.

Det finns ett bekymmer. Väggen är bara 70 cm och standardmått för hatthyllor verkar vara 80.

Jag har förstås googlat och har inte hittat så mycket att välja på. Dessutom verkar det finnas en oändlig mängd urtråkiga standardhyllor..... Hittat en serie som heter Zitta som har en med stång ut från väggen istället för längs med. Men nog borde det finnas fler?

Letar desperat. Någon som har tips?

Sv: Kort hatthylla

Google hittade följande på en kort hatthylla-sökning, 50 el 70 långa:

Oscarsson Möbel Leon Hatthylla

Oscarsson Möbel Elle Hatthylla

SB Nord Lobby hatthylla

NEO hatthylla 4 krokar Jotex/Ellos

Google hittade följande på en kort hatthylla-sökning, 50 el 70 långa:

Oscarsson Möbel Leon Hatthylla

Oscarsson Möbel Elle Hatthylla

SB Nord Lobby hatthylla

NEO hatthylla 4 krokar Jotex/Ellos

Ah - där var det ett par jag inte sett. Tack för hjälpen!

Vår hatthylla är 53 cm.
I metall och med krokar. Passar perfekt i vår lilla groventre´.

Ett tips till kollla på dom längre som finns om det går att såga ner dom till vettig längd? Förut fanns det iaf hatthyllor som var uppbygd i lådor. Har man då en vägg man kan gömma den fula sidan emot så är det inga problem, eller om man målar så det blir snyggt.

Hm, bara för din tråd nu vill jag sitta å leta ny till min hall, hatar den som sitter där. Ful standardsak som hyresvärden har satt ditt, å så är min vägg bara 49 cm lång det är skoj...

Innan jag hittade vår hylla försökte jag övertala en byggaffär att sälja demoexemplaren de hade på hatthyllor. De var(för att spara plats?) kortade till 45-50 cm...
Första försöket gick inte, men sedan hittade jag ju vår hylla så jag vet inte om mina övertalningsförsök skulle ha lyckats om jag fortsatt.

Nää nåt sånt har vi inte.....vår är helt annorlunda.

Det här är väl mer passande för torp....om du vill/kan göra själv..
http://www.19hundra81.com/?p=426

Hahaha, jag gör inte saker själv. Just för att de skulle se väldigt hemmagjorda ut. Min snickartalang är lika med noll.

Hyllan var snygg, men det ryms ju inte speciellt många plagg på den. Jag vill ha möjlighet till galgar. Jag hänger ytterkläder på galge, förutom sådant jag grovjobbar i som läggs annanstans.

ÄR du lite händig går du ju att snickra ihop något snyggt själv, och du blir garanterat ensam om just den hatthyllan och du får den exakt som du vill :) :love:

Absolut inte för "moderna"!
Just nu lutar det åt att jag tapetserar hallen. Med en tapet som är kökshandduksrutig i vitt och blått :-) Bägge hyllorna skulle göra sig mot den tapeten. Har velat rejält mellan att måla eller att tapetsera.

(jag brukar inte vara velig men de sista tre utrymmena att göra har knäckt mig. Inte förrän i dag har jag fått någon idé om stilen)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 676
Hemmet :crazy: Har ett förråd, egentligen en klädkammare, som jag använder åt alla hundarnas saker foder, kläder, selar etc. Längs efter...
Svar
4
· Visningar
1 899
Senast: EmelieR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?