Körsymposium 2007! Någon som ska dit?

Sv: Körsymposium 2007! Någon som ska dit?

Hur namäler man sig? Är det öppet för alla, även amatörer?

Jag tror sista anmälningsdag har varit. Kolla på www.kuskringen.nu kanske du kan hitta någon kontaktperson. Det är öppet för alla sorters kuskar och intresserade.

Tyckte det var bra! Hoppas bara att det händer lite saker till det bättre nu så vi inte behöver återkomma till dessa saker nästa år oxså!
Du fick ju lite att hålla i oxså. det är bra att vi kan engagera fler i sporten och en ungdomssektion innom körningen har saknats länge.
/M

Jo jag tog ju på mig en del där ja! Men så här direkt efter känns det rätt inspirerande med en massa idéer, de måste bara sättas i verk också! Det gäller att ta tag i det direkt!

Kan inte ni som var där berätta vad som sades?

Roligt att vara på symposiumet och träffa kända och okända ansikten, nya och gamla vänner! Jag som är shettismänniska antecknade särskilt noga det som gällde ponnyer under 120. Lite TR ändringar...

4.0 Ponnyer under 120 cm bildar klass, om tre ekipage eller fler deltar. Dessa ponnyer har
egna angivna tempon i maraton och precision. (gäller enbet)
4.2 Ponnyer under 120 cm gör 4 – 6 hinder i svår klass. (gäller enbet)
11 Ponny, Kallblod: För par och fyrspann ponny svår klass ska spårvidden på det bredaste
hjulparet ej understiga 138 cm i dressyr och maraton.
From 2008 svår klass enbet: I Maraton får vagnens spårvidd ej understiga 125 cm

Lite allmänt: (mycket mer än detta kom upp)
(Symposium = gästabud) Närvarande var ett 50-tal deltagare
från Sveriges alla hörn. SvRF´s körkommité, distriktsgrenledare, arrangörer och styrelsemedlemmar träffades kring mat, gemenskap och ”heta” frågor. Bra, nyttig och viktig föreläsning av Lars Roepstorff (SLU) ang. hästens hållbarhet – träning , prestation, återhämtning och uppbyggelse.

Vid två starter i medelsvår klass får ekipaget inte starta lätt klass.
2006 arrangerades 20 Svenska körtävlingar. 2007 arrangeras 27.
Tävlingsterminen 2007 ligger ute på www.kuskringen.se
Färdigt förslag finns ang. nationell dressyrcup vintertid i ridhus.
Diskussion fördes kring endagarstävlingar med alla tre moment. Funktionärer kan då samordnas effektivare men deltagande i tävlingen kvalar inte till SM.
Förslag om ”körkort” framfördes. Likt distansryttarnas.
Förslag om målkontroll i maraton vid målgång.
”Träningstävling” har många namn: ”pay and drive” är ett av dem.
SM-kval diskuterades, alla ska inte kunna ta sig till SM!
Uppstallning på tävling måste bli enklare och smidigare.
Bildande av ungdomssektion under kommitén!
Arrangörerna bör följa mallen för propparna.
Bidrag finns att söka för att få långväga domare till tävling.
…mycket mycket mer avhandlades under två korta dagar.

Senast ändrad:

Tyckte också att det var bra, och säger som ni andra att jag hoppas att det blir något av det som diskuterades också.

Tänkte själv börja med att försöka hitta representanter till ungdomskommitén från de områden som vi inte har från ännu.

Sen lyckades jag givetvis bli smittad av förkylningen som alla andra hade, men var kanske inte så mycket annat att vänta när de flesta jag umgåtts med de två senaste helgerna också varit sjuka.

Jag missade allt på grund av min influensa..- Snyft! :cry: :cry: :cry: Hoppas ni hade kul åt mej också.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
733
Senast: Amha
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 196
Senast: Gunnar
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
649
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka