Korsningshäst stamtavla?

korfstroganof

Trådstartare
Hej! Min favorithäst på ridskolan är en korsningshäst, hon är russ/varmblod, men jag kan inte hitta hennes "stamtavla"? Hon är registrerad på Tävlingsdatabasen men där står det att hennes föräldrar är okända. är väldigt nyfiken på vilka hennes föräldrar är, men jag hittar verkligen ingenting. Det ända jag vet är att hon heter Diana, född 1993, korsningshäst och att hon har gått på Drottningholms ridskola.

Finns det någon hemsida man kan kolla på korsningshästar?
Tacksam för hjälp!:)
 
Nej, tror inte det finns. De reggas som korsningar för att de är just korsningar eller har icke godkända föräldrar. :)
 
Hon är nog registrerad i Svenska Hästavelsförbundet. Kolla deras sida, man kan söka på hästar där men Diana är nog rätt vanligt namn så blir svårt att hitta rätt häst...
 
Hej! Min favorithäst på ridskolan är en korsningshäst, hon är russ/varmblod, men jag kan inte hitta hennes "stamtavla"? Hon är registrerad på Tävlingsdatabasen men där står det att hennes föräldrar är okända. är väldigt nyfiken på vilka hennes föräldrar är, men jag hittar verkligen ingenting. Det ända jag vet är att hon heter Diana, född 1993, korsningshäst och att hon har gått på Drottningholms ridskola.

Finns det någon hemsida man kan kolla på korsningshästar?
Tacksam för hjälp!:)

Drottningholms ridskola :confused::confused::confused:

Det tror jag inte att det finns någon.

Kan du mena Djursholms ridskola?
 
Det stod då Drottningholm, och det finns något som kallas Drottningholms Ridsällskap men jag vet inte om det är rätt!
Ska kolla på Djursholm, tack så mke!:)

Det finns ingen ridskola på Drottningholm. Det är troligtvis en privathäst och den som tävlat har tävlat för den klubben
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 291
Senast: shia
·
Övr. Hund Jag har en schäfer kille som är dryga fem och en halv månad, och som jag haft sedan 8 veckor, men har följt och hälsat på honom sedan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 514
Senast: WildWilma
·
Avel Har de någon sida liknande blup där alla danska varmblod finns med? Vill kolla upp två hästar födda 1979 och 1981 som importerades...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Pazuzu
·
Avel Har sedan ca. en månad ridit en i mitt tycke väldigt fin ponny. Hon står ju då alltså på ridskola kan tilläggas. Hon är ett...
Svar
5
· Visningar
1 748
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp