Körshettis

PrittePuff

Trådstartare
söker shettis hingst för avel till körhäst.
Ska ge lugna avkommor.

Gärna skimmel.

Finns det några sånna att tillgå? ;)
Finns det nån hemsida med bilder med godkända shettis hingstar?
Har dom bilder på hingstarna på Shetlans-hemsidan?

Sv: Körshettis

www.shetlandsponny.com finns det massor av länkar till olika hingstar.

Jag funderar på om jag ska betäcka stoet jag har, men jag har lite svårt och bestämma mig om jag ska göra det i år eller nästa. :)
Skulle också gärna betäcka med en skimmel.

Uj! lite dyrt. 300 föer en katalog... :(
¨

nästa månad i så fall

Senast ändrad:

hittade inte så mkt hingstar där... mest ston.
Men hittade bild på en jättesnygg skimmelhingst men han va bara 2år. och säkert inte godkänd än...

Ska du ha råd att betäcka och föda upp en fölunge så hoppas jag inte att 300:- för en katalog försätter dig i konkurs...

Nä, det gör det inte. Men jag har inte lust att lägga 300kr på en katalog när jag bara ville dreggla över en skimmelshettis. Dessutom har jag inget sto, och inga planer på att köpa för att betäcka heller inom det närmsta året. Ville bara drömplanera lite. och då kändes 300kr inte passande denna månad.

söker shettis hingst för avel till körhäst.
Ska ge lugna avkommor.

Gärna skimmel.

Finns det några sånna att tillgå? ;)
Men hittade bild på en jättesnygg skimmelhingst men han va bara 2år. och säkert inte godkänd än...

Antog att du var på jakt efter en hingst att betäcka med...

Ska du först skaffa sto och sen bestämma dig om du ska betäcka eller inte så hinner det ju hända mycket bland hingstarna på den tiden...

Rasförbundet lägger ner mycket tid och energi på att sätta ihop hingstkatalogen så det är klart att det kostar lite...

min tanke blir att ska jag satsa på att föda upp en körshettis så ska det va en med krut i, ingen snäll slö rackare :)

asså förlåt att jag har rört till det för er nu, men jag ville bara lägga in en tråd under köravel för att fylla ut. :p Jag är lite barnslig idag... :o

www.shetlandsponny.se finns det otroligt bra länkar på de flesta stuterierna i sverige, tror även de har lagt upp hingstarna namn för namn så du kan klicka på dem och sedan komma till stuteriets hemsida där det finns bilder på hingstarna.
de skimmelhingstar jag kommer på nu är love spring, waulkmill mclintock, knock godmorning, sedan typ epol eller nått kort namn är ljus iaf.... men kolla in hemsidan!

Varför inte köpa en 4-årig shettishingst och köra med??

Hör väl INTE riktigt till ämnet.
Mogul håller inte riktigt måttet för att gå till avel.
En riktigt FIN körhäst som i somras gick med på Körläger i Villvattnet. Fick massor med beröm av Rolf
OM någon är intresserad så PM mig telefonnummer så vidarebefodrar jag till ägaren.

Anna-Carin

Nix pix det var det faktiskt inte :) - men det kunde vart!
tror jag vet vem det var i Villvattnet, en svart snygging vid namn Pyrit, en avelsgodkänd liten herre.

Jag kan meddela att det INTE var Pyrit jag tänkte på i Villvattnet.Hur läcker han än var ..
De hingstar som var med i Villvattnet var alla shettisar för den delen i allafall fredag - söndag när jag var där..
Hingsten jag tänkte på är
Mogul e Titol
u Kulla Gulla

Inte godkänd hingst ännu så länge men ack så fin körhäst!
Boendes i Flarken

Anna-Carin

Sök på Jäboruder så har de en jättefin skimmelhingst, dock rätt liten om jag inte minns fel...

Om du menar Southley Bilberry så är han 98cm/mkh

Japp, den jag menar! Är såå fin tycker jag!! Skulle så gärna ha en shettis o betäcka med honom...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
941
Senast: Migo
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 217
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 148
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar