RebeckaLindqvist
Trådstartare
Vänder mig mest till er med egen erfarenhet av korsförlamning. Har läst på mycket om ämnet och insett att min kf-drabbade häst antagligen inte får i sig tillräckligt med salt. Nu har vi börjat med 40 gram salttillskott om dagen i mineralerna (får inget kraftfoder) sedan 2 veckor tillbaka - har gått i hårdare arbete sedan dess utan minsta tecken på stelhet, bl.a hårda terrängträningar som tidigare har utlöst anfall. Hästen är en fullblodskorsning, ca 500 kg.
Har någon erfarenhet av att saltbrist kan vara bidragande faktor till problemet? Har ni själva upplevt förbättring efter regelbundet tillskott av salt?
Nu är jag medveten om att det kan finnas en miljon bidragande faktorer ( ), men vill gärna ha åsikter om det här med salt eftersom det känns som att vi har provat allt annat!
Har någon erfarenhet av att saltbrist kan vara bidragande faktor till problemet? Har ni själva upplevt förbättring efter regelbundet tillskott av salt?
Nu är jag medveten om att det kan finnas en miljon bidragande faktorer ( ), men vill gärna ha åsikter om det här med salt eftersom det känns som att vi har provat allt annat!