Korsförlamning hur tränar ni?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Mr Steven
  • Startdatum Startdatum
Sv: Korsförlamning hur tränar ni?

Cambrie skrev:
Jag var på en föreläsning av en veterinär för ett par veckor sedan och då kom den här frågan upp, jag ska kolla om jag missar någon anteckning hemma men man ska dra ner på stärkelse i fodret i alla fall. De flesta hästar som dras med korsförlamningsproblem är lättstressade ston som har kapacitet (som alla är inne på här). Ska kolla om det var något mer än stärkelsen i fodret som sades, jag har för mig det men är inte säker.
Båda mina är ston med kapacitet,löpskalle och ett jävla humör

Har kollat anteckningarna nu... Ingen stärkelse och mycket fett i fodret är bra (enligt den här veterinären).

Nu äntligen ska hon kvala:banana: på onsdag smäller det håll tummarna nu då allihopa:(

idag va jag på sundbyholm med den andra korsis hästen hon gick fort (montè) gick mycke bra...monte kval innom snar framtid hoppas jag...

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Unafraid
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
516
Senast: Mirre
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
703
Senast: skogaliten
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka