Korsförlaming

Inom en timme på min kompis häst. Hon blev sur när hon red, blev stel och såg halt ut på väg in i stallet. Sen ställde hon in i boxen så gick det jättefort och hon kunde snart inte röra bakbenen alls nästan.

Den enda jag sett drog vagn i par. När vi stannade för att sela av så ville han inte gå därifrån. Ville inte flytta bakdelen alls.
Troligen hade han dragit hela lasset själv (elever körde med en mindre kunnig körlärare). Han var helt normal tills vi stannade.

Liknande trådar

Hästvård Hej, min häst upptäcktes ha hovledsinflammation hos veterinären för 2 veckor sen. Blev sprutad och fick metacam i 10 dagar. Hon är nu...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: Grazing
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 426
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen upptäckte flera brister i djurhållningen hos en hästägare i Värmland. Hästarna hade inte blivit verkade, en hade ett...
2
Svar
27
· Visningar
2 693
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar