Korsförlaming

Inom en timme på min kompis häst. Hon blev sur när hon red, blev stel och såg halt ut på väg in i stallet. Sen ställde hon in i boxen så gick det jättefort och hon kunde snart inte röra bakbenen alls nästan.

Den enda jag sett drog vagn i par. När vi stannade för att sela av så ville han inte gå därifrån. Ville inte flytta bakdelen alls.
Troligen hade han dragit hela lasset själv (elever körde med en mindre kunnig körlärare). Han var helt normal tills vi stannade.

Liknande trådar

Hästvård Köpte ny ponny för ett par månader sedan och har upptäckt springmask Räcker det att avmaska den smittade ponnyn eller måste jag avmaska...
Svar
7
· Visningar
572
Senast: Johannna1
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: slant98
·
Hästvård Hej, min häst upptäcktes ha hovledsinflammation hos veterinären för 2 veckor sen. Blev sprutad och fick metacam i 10 dagar. Hon är nu...
Svar
1
· Visningar
362
Senast: Grazing
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka