P
puckis
Har köpt en häst med lite tvivelaktiga papper. Inte så att han är stulen eller så men för-förra ägaren var tydligen en strulpelle och har "slarvat" bort hans papper... Jag har alltid trott att han är 50/50 halvblod/fullblod men börjar nu misstänka annat. Hans morfar är Diligo** och mamman hette Ebba. Något om Ebba vet jag inte mer än att hon dog när hon födde min lilla totto. Pappan heter Vibrante och det är här det underliga kommer sig.. Jag trodde han var ett halvblod men jag har inte hittat något halvblod med det namnet däremot så finns det en varmblodstravare som heter Vibrante?? Kan min häst vara varmblod/fullblod? Varför korsar man på det viset? Jag vet att uppfödaren hade planer på att han skulle bli en bra galopphäst. Han är riktigt snabb, både vägvinnande galopp men också i traven. Jag längtar verkligen tills dressyrarbetet har byggt upp honom såpass att vi kan träna ökad trav.
Kroppsmässigt så är han en kopia av sin morfar Diligo. Ganska nätt med andra ord, lång och smal. Nu är han rätt omusklad men vi ska göra bot:.
Kroppsmässigt så är han en kopia av sin morfar Diligo. Ganska nätt med andra ord, lång och smal. Nu är han rätt omusklad men vi ska göra bot:.