C

CarolineLewin

Hej!

Är det någon som har några roliga o trevliga träningstips/övningar :)

När ni kör vart brukar ni köra då? :)

Tack på förhand

Mvh Caroline Lewin :)

Sv: Körning

Mycket dressyr och kond. träningar.
Sedan övar köra mellan konner, köra sicksak, tempo övningar.

Jag brukar köra på ridbanan och utte på fälten :).

Mvh
Emma

Varierad körning är det vi rekommenderar!
Utflykter (med fikapaus!), konditionsrundor, backar (alltså upp o ner), koner och/eller hinderstöd, hinkar o bommar att precisionsköra mellan på ridbana eller fält, först i lugnt tempo men sedan med friskt tempo där kusk och häst kan. Ofta tycker hästen det är jättekul med precision och hinderkörning!

Du har redan fått bra tips på bra övningar så jag har bara ett kvar och det är att inte vara rädd för att köra på andra ställen än slät ridbana/fält/ breda vägar. Där terrängen tillåter tycker jag om att köra "off road" det ställer dock vissa krav på vagnen. Vändning på väg, i fantasin skapa sina egna maratonhinder mellan exv träd, stenblock, byggnader.

Aha, tackar! :) Eftersom jag precis ska börja köra så kan de vara bra att veta vad man skulle kunna göra för skojsigt i ridhuset eller padocken :) Inte bara att köra på väg :)

Mvh Caroline

Tackar! Då vet jag vad jag har framför mig, massor av rolig träning! :)

Tackar, ja de kan ju faktist var bra att kunna vända i princip vart som helst! :)

Kan ju vara kul att göra upp någon fin bana i skogen, ta bort sånt som är ivägen för att kunna köra runt träd m.m :)

Ja det är mkt mer jobb än vad man kan tro med att köra.
Dessutom kan man göra så mkt olika saker när man kör vilket dom har nämnt ovan.
Lycka till och glöm inte bort att ha roligt :)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Jag behöver ett pannband med knäppen som man kan fästa en löstagbar käkrem i, frågan är bara vilka som är bäst?! Flera märken...
Svar
3
· Visningar
379
Senast: Elendil
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka