Körning ?

Sv: Körning ?

hm, det tror jag. jag tror tom att man får tävla kossor, för det står väl inte vilken ras som ska vara fastspänd, bara att selen ska funka o att draglinor o broms (baksele) ska användas.
Åsnan är ju iallafall ett hästdjur.

Vad häftigt! Det hade jag lätt gjorrt, bara för att reta folk! haha, det kommer säkert vara folk som sätter sig emot, men står det inget i TR om vilken ras det vara framför vagnen borde det ju vara tillåtet..

Nej, Jag veta att dom inte får tävla i körning. Detta var uppe för nästa 10 år sedan då vi hade åsnor som ville vara med och tävla. Dom hade stora problem med tempona. Dessutom så kan dom vara bärare av en lungsjukdom. Vilket gör att i varjefall inte jag vill ha dom med.
/M

hm, det tror jag. jag tror tom att man får tävla kossor, för det står väl inte vilken ras som ska vara fastspänd, bara att selen ska funka o att draglinor o broms (baksele) ska användas.

Ko, häst, åsna är inga raser utan 3 olika djurARTER. Så jag tycker inte dom borde få tävlas på hästtävlingar. men det skulle nog vara fränt om dom fick:D

asna.jpg

Levi Shaufelbergers fusk upptäcktes strax efter målgång då det radioaktiva raketbränslet började leta sig ut ur sitt gömställe..
VM i Madrid -98

Fasen vilken fuskare, Är han fortfarande avstängd eller vad sysslar han med nu?

har åsnan varit med i VM eller vad? vem e avstängd och varför?

Ja. Det är den välkända Hercules Poirot II som tävlades mycket framgångsrikt i div. kördicipliner under 90-talet.

Hans kusk Levi Schaufelberger (f.ö bror med Christof Schaufelberger) hävdade å det bestämdaste att åsnor kan hävda sig lika bra som hästar. T o m på elitnivå!

Hercules Poirot ansågs vara beviset på hans något udda påstående var rätt i o m ekipagets framgångar fram tills det, dessvärre, uppdagades att Levi hade gömt sk. raketbränsle i däcken.

Kolla bildbeviset får du se!

Han blev livstidsavstängd förståss men skördar nu, sedan ett par år tillbaka, nya framgångar. Denna gången som jockey i Saudi Arabien!

Även i det nya hemlandet har man börjat spekulera om nya fuskmetoder då hans jockey-utstyrsel borgar för nya radioaktiva hjälpmedel..

Trist!

Mycket, mycket trist..

levi.jpg

Senast ändrad:

Du som har lite koll.... Var dt ha eller hans bror som även tävlade med åsnor och blev diskad pga. överlast?

Nej, Jag veta att dom inte får tävla i körning. Detta var uppe för nästa 10 år sedan då vi hade åsnor som ville vara med och tävla. Dom hade stora problem med tempona. Dessutom så kan dom vara bärare av en lungsjukdom. Vilket gör att i varjefall inte jag vill ha dom med.
/M

Men hur vet du om dina medtävlande inte delar stall med åsnor då? I så fall så kan ju även smittan spridas häst-häst eller har jag fel där.:confused:

Jag vet att åsnor inte får tävla i trav , men dom får iaf tävla galopp.
Är det någon som vet vad skillnaden är ?

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
334
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 640
Senast: Kajsalisa
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: zassoo
·
Hemmet Plötsligt går min diskmaskin, som installerades för ett halvår sedan, inte att öppna helt. Diskmaskinen var begagnad när den...
Svar
11
· Visningar
640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka