Körning med föl vid sidan

S

snuttis_linsan

Någon som brukar köra med fölen vid sidan av mamman när ni kör? upplever ni att dom blir lättare att köra in? Och hur gammal är fölet när ni börjar isåfall.. :angel:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Körning med föl vid sidan

Förr körde vi ofta med föl vid sidan, det går utmärkt (man ska börja med att ha det vid sidan när man leder mamma så fölet har "fattat galoppen" innan man spänner för) och det märks helt klart en förbättring sedan när man ska köra in henne/honom. Tror vi började när fölet var ca 1 månad, så det fått lite stadga i benen osv.

Sv: Körning med föl vid sidan

okej mitt är 4 månader men då har vi jobbat med andra saker också :) Ska också kolla dendär gamla tråden :d

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Freazer
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 589
Senast: Derivata
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur