Korn kross?

K

Koko_

Kan någon hjälpa mig lite på traven här kanske ?

Det är så att jag har börjat fodra med kornkross nu istället för havre och undrar hur jag ska mäta upp kornet . :confused:
Har ett liter mått och mäter med nu . men jag har för mig att 1 kg havre är ca ½ kg kornkross, stämmer det ?


Tacksam för svar ! :bump:


/Koko_
 
Sv: Korn kross?

1 kg havre borde väl bli 1 kg kornkross ;) heheh men jag förstår hur du menar. Du har ett kilomått för havre?
 
Sv: Korn kross?

VÄG!
Jag har egen kross och med den blir 2,5 liter kornkross 1 kg. Kan vara lite olika på olika krossar, så väg...
 
Sv: Korn kross?

Jag ska också börja fodra men kornkross nu. Men jag vet inte hur mkt jag ska ge. Jag ger fibergi också , Så jag ska komplettera med kornkross. :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Korn kross?

Tack för era svar !

Vägde det idag. Fick ut att 1 kg kross är ca 2,5 liter .
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 736
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 300
Senast: Castellini
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 012
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp