Korn = Bantning?

K

kurtsmatte

Fick ett råd att byta hälften av mitt kraftfoder(Hippo choise eller mustang original) mot korn för att banta och lugna ner min heta häst.det skulle även bli billigare, Stämmer det????
Efter att ha läst gamla trådar här får jag inte ihop det.

Sv: Korn = Bantning?

Billigare blri det säkert... Men frågan är om det verkligen går ihop? Jag skulle inte tro att det är samma näringsvärden i det som i ditt gamla färdigfoder. Jag skulle sett över föderstaten och sänkt kvoten lite kanske.

Krossat korn gav vi våran tunna, heta dponny för att han skulle lägga på hullet och lugna ner sig...

Att ge korn för att banta låter bakvänt. Jag använder Mustang orginal och krossat korn till båda mina för att de ska få mer hull men inte så mycket i huvudet. Kolla med någon som kan ditt foder. Be att få hjälp att få en bra giva. Lycka till:bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 450
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka