Körlektioner utan egen häst

M

Memma

Finns det ställen där man kan får körlektioner utan att ha egen häst?

"Körskola" kanske. :idea: ;)

Sv: Körlektioner utan egen häst

Det var en artikel i tidningen Hästen för något nummer sedan om ett ställe som höll kurser för hästlösa som ville pröva på.

Finns en ridskola här i trakten (norra Sthlm) som även lär ut körning, på ridskolans hästar. PM:a om du vill veta mer.

Ja det kan jag väl... :D

Ridskolan i Upplands Bro.

Fast jag har för mig att det räknas som reklam för när jag en gång frågade efter rekommendationer av ridskola på buke så fick svaren inte läggas ut i tråd, utan måste gå via PM.

Jag var inne och kikade på deras hemsida, och jag blev så glad! Vilket skolexempel på hur man lätt får in körningen hos ridskoleelever, och kul att de har ett lag i lagserien!!
Jag vet flera ridskolor som har inkörda hästar, men ingen som kan något om körning tyvärr, och kör de så kör de med felaktig utrustning så att man lär ut fel. När ska ridskolorna ta tag i detta, tänk så många tävlande ekipage om fem år vi kommer få om alla ridskolor haft körning på schemat, med riktiga grejer! *drömmer mig bort*

Har sett det på nätet på några ställen men kommer f*n inte på var det var... men är du trägen så kommer du att hitta nåt, det vet jag.
Lycka till!

På Rockelstad utanför Sparreholm, södermanland kan du ta körlektioner med deras hästar...

Dom flesta naturbruksgymnasier (som har inriktning häst) har ju körning med häst, vissa har kanske även kurser eller annan lektionsverksamhet?

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
512
Senast: Mirre
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
609
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka