Körkurser på västkusten?

L

linne

Jag skulle vilja köra in min häst och undrar om det finns någon hjälp att få på västkusten?
Jag vill inte lämna bort honom utan gärna gå kontinuerligt och själv vara med och lära mig själv och häst.
Jag har en fjorhäst som är snäll och inte omöjlig på något sätt.
Är det någon där ute som har något att dela med sig skulle jag bli jätte glad.:bow:

Sv: Körkurser på västkusten?

Vart bor du någonstans?

Vi i Laholms RF har lite inkörningskurser ibland, där får man vara med själv o lära sig oxå.

Bor du längre upp så tror jag Körsällskapet Nordhalläningarna har lite kurser oxå.

Jag tycker det absolut bästa att börja med är att ta kontakt med en kunnig kusk i närheten som kan hjälpa dig att komma igång, så kan man gå kurser och läger sen. Var bor du? Kanske vet någon i närheten :)

ja, det tycker jag också. Jag bor strax utanför Stenungsund men är flyttbar så det är inga problem att åka en bit men inte för långt så att det verkligen blir av. Har du några tips på ställen eller tränare?
Kul att se så mycket fina bilder på din fjording.
Ska du vara med på rixen i Karlstad i år?
Jag ska upp o titta tänkte jag.
Kanske vi ses

Blir tyvärr inget riks/sm för våran del i år, han är bara riden sen i höstas så vi har inte lyckats kvala in (har inte försökt heller) :) Men nästa år "ska" vi vara med! (om allt går som det är tänkt). Är du med i någon fjordhästförening? BohuslänDals FF kan jag rekommendera, även Hallands FF (som är en väldigt aktiv klubb), blir du medlem där så finns det massor av trevligt och kunnigt fjord- & körfolk som gärna hjälper till. Sven Jonsson som tidigare var ordförande i BDF har körkurser vår och höst om jag inte minns fel, jag har bott hos honom under min praktik och hjälp till och köra mm och jag tycker han är bra. Sen kan du som sagt säkert hitta fler inom föreningarna. Jag bor i Alingsås och är med i Vartofta Rid & Körsällskap (och har varit/ska bli igen, medlem i BDF) som jag tycker är väldigt bra, men det är ju en bit ifrån dig. Men som sagt mitt hetaste tips är att ta kontakt med rasföreningarna. Kul att fler vill jobba med sina gulingar! :)

Kanske har nåt till dig. Har PM:at dig!

Hej!

Vi anordnar tömkörningskurser hemma på gården och har Thomas Sjöberg som hjälper oss, han är ju helt underbart duktig! Förutom vår 2åring hjälper han även några andra hästar o där finns en nordsvensk som dom håller på att börja spänna för vagn nu. tyvärr har Thomas mkt tävlingar o träningar för tillfället så startar upp igen till hösten.

Bor för övrigt i Uddevalla så det är ju inte särskilt långt!

Va kul.
Här får man en hel del tips.
Vem är Thomas Sjöberg?
Nej, det är ju inte långt till U-valla.
Tack!

Hej!
Thomas Sjöberg är en kusk som är med i landslagen och tävlar..
PM:a mig. jag bor oxå i stenungsund!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 205
Senast: Lillefrun
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 844
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London