Körkortshopp!

Sv: Körkortshopp!

Jaa det har jag läst, det är ju toppen! Men jag TROR att om de inför den nya totalvikten på ekipage kommer de ändå ha kvar regeln att vagnens totalvikt ej får överstiga bilens tjänstevikt vilket innebär att jag måste byta bil ändå för att få dra tyngre för den väger bara 1460 kg nåtsånt tom...

Om det nu blir som jag gissar för om vagnen är tyngre än bilen så kvarstår ju ändå trafikfaran med för tung vagn till för lätt bil??

Heja den nya regeln!!! :D

:bow: :bow: :bow:

Det vore alldeles utmärkt! Då kanske man kan få köpa sig en boogiekärra! De är ju så härliga att köra! Samt det är givetvis mkt säkrare att köra en större och "¨starkare" bil med släp än en bil som drar på maxgränsen...

Neywaz, jag tror att det blir som du anar då det annars borde bli trafikfarligt..

:D Annars är det inte så svårt och dyrt att ta BE!
Till och med jag har lyckats... Ca 3000 kostade det och då bommade jag teorin med en fråga och fick göra om. plus att jag fick göra om uppkörningen, då jag hade en hyrbil osm jag inte kände ordentligt och lyckades plocka en kon.

Så köp teoriboken, ansök om allt som ska ansökas, boka tid till provet direkt. Ca en månad efter att ni fått boken. Tokplugga (ca 70% av frågorna är på B-teorin och de sitter oftast i ryggmärgen)
Övningskör/backa med en "vanligt kombination" och sen är det bara att lära sig hur banan är så att man kan öva den! :D
Lätt plätt! :devil:

vadå B kortsfrågorna sitter i ryggmärgen? :o

Det är ju så in i he****e knäppa frågor!! Jag fick frågan om vad man skulle göra när man ser en stoppskylt? "Stanna" svarade jag men fel var det. Rätt svar var att man skulle "KÖRA FRAM till strecket vid stoppskylten och stanna där" Jamen.... hallå!!!!

neywaz skrev:
Jag fick frågan om vad man skulle göra när man ser en stoppskylt? "Stanna" svarade jag men fel var det. Rätt svar var att man skulle "KÖRA FRAM till strecket vid stoppskylten och stanna där" Jamen.... hallå!!!!

Haha!!! Jag kan se framför mig hur du ca 200 meter innan SER en stoppskylt och tokbromsar!!!!!! :rofl:

Jag tycker faktiskt att det är bättre att alla som kör levande last skulle ha BE kort samt alla stora husvagnar .
Man lär sig faktiskt mycket på den kursen 1
/Cetzy

*knapplån*

Är detta alltså spikat och klart nu? Någon som har koll? Står i begrepp att köpa ny bil och den nya regeln skulle betyda en del... :bump:

Pessimist/realisterna säger att det blir 2012, mest optimistiska bedömningen jag hört är "ett par år".......

Detta är inte klart. Bara ett förslag, läste att det eventuellt skulle gå igenom 2012 (rätta mig om jag kommer ihåg fel)

Jag rekomenderar att alla som ska köra häst borde ta BE. Precis som Cetzy. Därefter behöver man aldrig bekymra sig om vikter hit och dit. (nästan i alla fall)

EU-direktivet är klart. Nu återstår för länderna i EU att anpassa sina nationella lagstiftningar (och buden har varit olika hur synkroniserat detta måste vara) samt övriga administrativa åtgärder för att få ut det hela i praktiken....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
865
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag läser då och då trådar där hästarna måste gå ut i rätt ordning, Först häst A, sen häst B, sen häst C, sen häst D, osv, osv. Och att...
2
Svar
26
· Visningar
2 899
Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
954
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 987
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka