Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
En sak jag har undrat över väldigt länge är varför inte dessa kliniker kan skicka räkning som dom gör på hästkliniker? Jag tror att många hundar skulle få snabbare vård ifall ägaren inte behövde betala direkt.
Finns det någon anledning tro att dom inte skickar räkning när dom gör det för hästar?
Jag vet att vi har när våran hund skadat sej under helgen fått lite småkris när det gäller pengar för vi har oftast verkligen inte tusenlappar att ta från direkt och funkar det inte att direktreglera så blir det svårt med pengar ibland. Men vi har ju givetvis aldrig nånsin struntat i att åka in pga pengarna, även om det varit väldigt svårt vissa månader.
Anledningen till att både häst- och smådjursveterinärer ogärna skickar faktura är helt enkelt att djurägare är ökänt dåliga betalare... Tyvärr.
Att dom åkte därifrån behöver ju inte betyda att valpen inte fick vård?
Det är nästan lika idiotiskt att skriva om det här fallet här på buke när ingen vet vilka djurägarna är eller vad dom kanske har gjort för valpen?
Det är ju 50/50 liksom. Att dom åkte därifrån behöver ju inte betyda att valpen inte fick vård?
Det värsta är att det inte skulle förvåna mig om dom åker hem och tror att det självläker.. Om dom åker till en vet på måndag så hoppas jag innerligt att denne vet anmäler!!!
kl.
Förresten - ni som är uppfödare. Kräver ni att valpen ska vara försäkrad när den lämnar er? Alltså att försäkring ska tecknas innan hämtning? Vi fick göra så med unghunden - vilket har visat sig vara bra, men jag vet inte om det är vanligt? Annars kan man ju lätt hamna i den situationen att valpen skadar sig och du inte har råd med vården.
Ahh okej, det är så det fungerarÄven smådjursförsäkringar regleras direkt - mot en avgift - om besöket hos vet sker när förs.bolaget har öppet.
På helger och kvällar kan man alltså inte förvänta sej den servicen!
Anledningen till att både häst- och smådjursveterinärer ogärna skickar faktura är helt enkelt att djurägare är ökänt dåliga betalare... Tyvärr.
MEn varför sa receptionisten så över huvud taget. Det är ju bara att ge dem en tid och tala om priset...
Men klinikerna för häst skickar ju ut räkningar, därför jag undrar varför inte dom gör det för smådjur också. Hade underlättat för otroligt många då. Inte alltid man har pengarna direkt. Jag har aldrig mött en hästvet. som inte velat skicka räkning så uppenbart tar dom flesta när det gäller hästar den risken iallafall. Och vet. för smådjur borde också ta den risken för djurens skull.
Jag såg väl ut som en fågelholk.. Kosta?? Inte vet jag, jag frågade inte.. Det måste ju göras, kostnaden är då utan betydelse!