"Korg" till diskmaskin, finns det att köpa löst?

Dana

Trådstartare
För ca 1 år sen köpte vi ett nytt kök och då beställde vi även en diskmaskin till köket,

Såg då inte "korgarna" inne i diskmaskin, hur de såg ut. Vi är så missnöjda med den sk överkorgen, då man tydligen enligt denna använder små tallrikar till kaffekoppar, men vi använder ju muggar. Ställer vi glas så ramlar de, går sönder... Vill byta överkorgen, men finns det att köpa löst? Köpte på Ikea, och deras märken är ju deras egna.
 
Sv: "Korg" till diskmaskin, finns det att köpa löst?

IKEA-diskmaskinerna är ju inte tillverkade av IKEA på något sätt. Skillnaden mot en 'vanlig' diskmaskin är väl ofta bara att fronten är ersatt med en 'IKEAfront' som man får montera på.

Jag har en bekant med nyinstallerat IKEAkök och där har jag för mig att diskmaskinen ursprungligen var av märket Whirlpool. Det framgår nog ifall du läser instruktionsboken vilket fabrikat det rör sig om.

Så ifall du får fram fabrikatet så är väl bästa tipset att fråga någon vitvaruförsäljare som säljer samma fabrikat ifall det finns något alternativ till överkorgen.

Lycka till!
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 169
Hemmet Ni som fått fuktskador i kök till följd av vattenläcka, kan inte ni berätta hur återställning gick till? Igår upptäckte vi att vår...
Svar
6
· Visningar
4 605
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 380
Senast: Calmiche
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 933
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp