Har precis kommit hem från stallet och en körtur (trots regn och blåst). Kan konstatera att ungefär vid fyra grader, regn och blåst går Ls gräns för när det blir kallt. När jag tog in honom var han först spänd och skakade lite lätt i musklerna på rumpan, men så fort jag började gnugga honom med en handduk släppte det. När han sedan var selad och klar att spänna för och vi gick ut försökte han kura ihop hela sig. När han kommit igång och blivit lite varm inifrån var det inga konstigheter. Så när vi kom hem fick han torka upp och fick sedan på sig sitt regntäcke. Efter lite reflektion tycker jag ändå att han klarat sig länge innan han blivit kall, han är ju ändå halvklippt. Det är rätt fantastiskt vad de klarar av.
Körningen gick bra och det var härligt trots att det blev lite kallt på kuskbocken. Jag har ännu inte hittat ett riktigt bra sätt att hålla värmen. Ändå tog jag på mig underställ under kläderna och raggsockar, fleecetröja med hög krage och utanpå det ett regnställ. Dessutom tog jag regnrocken på utanpå för det kändes lite tunt upptill med bara den tunna regnjackan. Just nu är det väl främst händerna som fryser (och då tog jag ändå de tjocka vantarna på mig) och det påverkar ju ändå känslan av att man fryser rätt mycket. Om L inte fryser i första taget, så kan jag ju konstatera att jag är en riktig fryslort. Hur ska det gå med mig den här vintern?!
Ja, fy för att sitta och frysa! Jag har planen att hålla Gizmo i träning till januari, då ska han få vila i minst en månad. Det är min plan för att slippa frysa
Jag kör i vanliga jeans, men har en dunkjol från mountain horse som är toppen. Sen höga stövlar med fordring upp till knäna. Här i Skåne är det oftast vinden som kyler värst, så det behövs inte så tjocka kläder men de måste vara vindstoppande. Mitt bekymmer nu är att hitta handskar som står emot väta och vind, men som inte blir så klumpiga. Har någon tips?