köre häst?

P

pufffan

Igår så kom Valdemar förbi en runde.
Vi tänkte att vi skull passe på att köre Burken ena runde. Vi sele på han Och satte han i två hjulingen. Allt gick så bra tills han blev skogstokier. Han satte av i sken med Valdemar och mig. Valdemar vrålade samtidigt som han tappe hatte. Håll i dig gumma. Jo tack visst höll jag i mig för glatte live må ni tro. Hade jag haft mjölke kruken med mig så kan jag love er mine venner att det hade blivit smör av det hele.
Han bockade och slog med huvudet den lille galningen. Ja int Valdemar utan Burken. Han skent rakt genom Antonssons stängsle och tillsist så fastne vi mellen två träd. Hele två hjulingen hade gått i tras må ni tro.
Vi fick loss kraken som var vettskremder. Men det var vi alle tre skall jag säga er. Hua vilken åktur det var. Så skull Kotte aldrig göre.

Väl henne så ring jag opp brorspojken och sa att jag ville nog byte Burken mot en tv om det gick för sig. En skogstoki häst vill jag ju int ha.
Pojken ring opp säljaren som säger att hon hade sålt den riktige Burken och att dette var hans bror Dojjan på 2 år.
Så den var int kör den int.
Jag blev så förargad att jag talade med "kärring" :devil: och sa att det kunde ha slut ille för Dojjan och Valdemar om det vill sig ille. Dojja hade ju kunne bryte 4 ben och 1 nacke.Så om ni skall till och köpe er en käre häst kolle så att den är körd och int bror eller syster till en köre häst.Alle kan ju int ha samme tur som jag.

Vill bare skriv av mig lit.

Sv: köre häst?

Ojdå, det lät ju inget vidare Pufffan. Tur att det gick bra iallafall så ni inte skadade er. Vad ska du göra med hästen nu då?

JennyK skrev:
Ojdå, det lät ju inget vidare Pufffan. Tur att det gick bra iallafall så ni inte skadade er. Vad ska du göra med hästen nu då?

Så, nu har dom vare här och hämtat Dojja. Och Fredrik brorspojken har vare här och satt opp en tallrik på take så jag kan titte på tv.Vad bruker ni titte på?
Jag tror int att jag kommer till att skaffe mig någe mer häst nu. Kotte får nöje sig med Lill Rose.

Ja, det finns så mycket falskt folk som säljer häst idag. Folk drar sig inte får något bara dom får lite pengar i näven. Det är skrämmande. Förr så var ärligheten mycket större tom. bland hästskojare.
Hoppas att du mår bra nu och att Kotte inte saknar hästen allt för mycket.

Liknande trådar

P
Körning Hej på er. Här har det varit så varmt så men kan tro att man skull smälte bort. Både jag och Valdemar har fått ont i bröste av all...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: Zarro
·
P
Körning Idag så är jag så glader. Pojka va förbi ena runde i går. Då frågade dom om vi int kund fire julen här hoss mig. Det var så länge sedan...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: åke
·
P
Körning Ja, mine venner. Nu tror jag nog att Valdemar har blivit helt tokig. Han har ju varit frisk ett tag nu. Han kom förbi mig igår efter att...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: åke
·
P
Körning Kotte har fått ett rejält sår i munnen. Jag tror att han har tugge på någe dumt. Så nu så kör jag bare Kotte i grimme till Valdemar. Det...
Svar
12
· Visningar
1 228
Senast: Carolus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur