körbilder från plog sm i Svalöv.

Är det shire på sista bilden? Wunderbara bilder :love: *vill vara med* :D

nix, två nordsvenska helsyskon tror jag! nordisar var de iallafall, men om de var från trav elelr skog vet jag ej, men jag gissar faktiskt travet med den hållningen :) de var väl värda att fota iallafall. Många raser fanns med, mest var det ardenners men även tyska halvblod, fjordingar, nordisar. Speakern berömde de tyska "klena" halvbloden speciellt, eftersom han tyckte de behövde lite extra uppmuntran :) Har fler bilder.

De Tyska Halvbloden:

Senast ändrad av en moderator:
Kul med halvblod tycker jag! min första hovslagare var med på SM i plöjning med sina halvblod fast det var nog ett antal år sedan, men det funkade visst fin fint :)

Härliga bilder!

Jag vet en farbror från Gotland som för några år sedan deltog i SM i plöjning med ett par russ! :)

:banana:

Re: körbilder från PLÖJNINGS-SM i Svalöv.

Jovisst är det kallblodstravare, far och son. De kommer från Skåne och nu har namnet på ägaren alldeles fallit bort ur minnet. Ett vackert par är det i alla fall!

tack för det! släkt var dem och underbart vackra.
men vet du om de är uppfödda för att dra plog eller sulky?
Kul att det finns kallblodstravare i skåne, som drar plog dessutom.
/jenny

De kör mycket i skogen med dem. Jag har sett dem på Skogs-Elmia för något år sedan då de stod i Skogshästens monter. Sonen i paret ska vara egen produkt undan ett sto de också har. Fantastiskt att få ett så jämnt par! Jag undrar om de inte kör brukshästkörning och skogskörning också, jag har för mig det.

Nordis paret på andra kortet :love:
DOm två nordistravarna med bläs var också snygga!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
286
Senast: Lavinia
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
350
Körning Har en minishettis som är positiv och framåt och rolig att göra saker med. Hon är generellt orädd, utom vid körning och det kommer bil...
Svar
0
· Visningar
1 173
Senast: Kilauea
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 308
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama