Körbilder från idag

F

Fjunet

Gissa vem som var korkad nog och ställde in kameran fel? :angel: Det blev lite suddigt, och det enda man ser är egentligen en hästrumpa, men för er som fortfarande har snö kan ju dessa bilderna ge er lite hopp.

01_orig_SE.jpg

05_orig_SE.jpg

06_orig_SE.jpg

Efteråt: Syns det var selen har suttit? :angel:

10_orig_SE.jpg

Sv: Körbilder från idag

gud så söt!!

Men vilken seg väg som bara går rätt fram.. ;)
Måste kännas som en evighet innan man kommer
till vägens ände..:D

Ja, fast det är två olika vägar på första och tredje bilden :) Men visst är det mycket grusvägar i Skåne.

Han är såå söööt :love:
En sån väg skulle jag vilja ha, perfa ju :D Kan man trava låååååångt..

vi har också en sån rak väg men det är en gammalgärnväg och det är mega stup på båda sidorna så det är inte så kul ifall hästarna hoppar till för nått och börjar dra sig till kanterna..:cry:

Slätt landskap, här är det berg o dalbana :D
Alltid lika söt mini :)

Men hur går rockarden?
Uppdatera gärna vad för fel det var på kärran :D är det bara skaklarna?

/L

Haha, är du så nyfiken på min vagn? ;)
Jag vill helt enkelt bara ha en lättare vagn - så jag väljer en specialbeställd sulky.

Haha!
Ja jag är smått faccinerad av globus kärrorna! :D
Ant för jag aldrig ägt en lätt rockard :angel:
Allt man har är ju såå klumpigt, tycker även lokorna på shettisselen är lite klumpiga :D
Fast jag ska ju sluta med shettis, tycker de är för små :angel:
Men små vagnar är alltid fina! :love:
Jag kanske ska bli mini vagns sammlare :D

/L

Haha lite flummigt skrivet av mig, morsan kommer ju ha kvar sina shettisar 20 o 28 år, men dom räknade jag inte så hårt som körponnyer :D
Shettis är lite litet, man kommer som sagt inte så fort fram eller långt, samt att jag har ett mkt större utbud på körslor och selar när det gäller stor häst/kallblod! :)

/Lisa

Ja jag hade ju tänkt det, o då en stor häst, gärna kallblod :love:

Och nu blev det så att jag följde med o kikade på kusinernas nordsvensk som fölat (brukar ju titta på deras fölungar :D).
Men vi snackade lite och innan jag visste vad så hade vi kommit överens om att om 6 mån kunde jag köpa henne för 5000 kr! :eek:
Nu vet jag ju inte hur det ser ut om ett halvår - långt dit :smirk:
Vet ej heller om det är ett bra pris för en korsning nordsvensk (bruks med stam) och ardenner ("-jo det är papper på'n, de skulle ju skickas upp men kom aldrig") :crazy:

Shettisarna har jag inte hunnit sålt än med det är ju som sagt hela 6 mån kvar :D
Liten bild :love:
Blir ju ganska bra då fjordan är 22 bast så då får vi hjälpas åt att lära upp stofölet sen! :)

/Lisa

Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 286
Senast: Marvin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
910
Senast: Tuvstarr
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka