Körbett, kindkedjan

snigelfarmor

Trådstartare
hej...
igår fastnade min kindkedja runt översta ringen på mitt postkandar, så när jag tog i vänstertömmen så gick den inte att rubba, var tvungen att stanna o fixa. Har det hänt er?

Det blev så efter att hon gått på lösa tömmar med lång hals långt ner. ev ruskat på huvudet.
Har provat ut det så som alla säger 45 graders vinkel mm. vissa säger 2 fingrar, och det får jag oxå in. kanske ska spänna nån ring till? Eller finns det något annat att göra?

har en gummiplatta på kedjan förresten om det gör någon skillnad,
/jenny, som funderar på ett liverpool istället pga detta..

Sv: Körbett, kindkedjan

hm .. det låter ju som om kindkedjan är för lång.
tänk på att om du har för lös kindkedja blir betten "skarpare" iom att hävstången blir större då det tar längre tid innan kedjan tar i .. fattar du !? :)

bettet verkar ju enligt 45 graders regeln.. men jag tycker själva haken att sätta kedjan i inte vill ligga bakom bettet utan mera bredvid o då hamnar det ibland utanför.

kanske är det för långt ändå.... ska se om nån vill komma ut o kika på henne. 4 ögon är bättre.
/jenny

klippte av sista flärpen på gummiskyddet, och idag märkete jag inte att det fastnade, däremot var hästen ovanligt stel.. :)

/jenny

Liknande trådar

Körning Vad har ni för bett när ni kör? Har ni postkandar eller liverpool till körbett och tycker dessa bett fungerar bra? Hur dåligt är det...
Svar
10
· Visningar
2 684
Senast: Shettisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?