Koratbebisar födda!

Sassy

Trådstartare
Idag kom Majas ungar. 1 timme förvärkar, 2 timmar krystvärkar (där blev matte nervös) sedan kom 5 st på 2,5 timme (bara 15 min mellan de två första). Vikter mellan 93 och 110 g (och det är mycket för en korat, vi räknar 70-90 g som normalvikt). Antagligen 3 honor och 2 hanar. Alla äter bra, och Maja har hunnit slaffsa i sig en portion hjärta också.

Jag vet inte om det är ok att länka till bloggen, annars får väl moderator ta bort den: http://korater.blogspot.com/
De smackar högt :D

Inte illa gjort för en liten förstföderska på 2,9 kilo...

bebisar.jpg

Sv: Koratbebisar födda!

Grattis! :)
Läste att det kanske var en kvar. Är det stor/liten chans att den klarar sig då?

Gratulerar!
Underverk är vad de är :love:

Lite ot: Vad ligger priset på för en korat ungefär? Ända sedan jag såg din Maja första gången har jag varit supersugen på en. :)

Det är inte onormalt att de tar en längre paus mellan ungar, men vid närmare eftertanke tror jag alla är ute. Hon har gått upp 1,3 kg och fått 5 stora ungar, jag ka inte få till det att hon skulle ha en unge till i den vikten.

De skulle nog trivas utmärkt hos dig, lite samma skrot och korn på katt. Vi kanske skulle byta en? Har du någon vitfläck på G? ;)

6-8000:- tror jag man kan räkna med. Jag hade tänkt ta 7 för dessa, med tanke på import, parning utomlands osv, men nu fick vi så bra pris från hankattägaren att det nog går runt på 6000:- också. Vet inte riktigt med andra ord... De ligger lågt i pris för att vara en så ovanlig ras.

Sassy skrev:
De skulle nog trivas utmärkt hos dig, lite samma skrot och korn på katt. Vi kanske skulle byta en? Har du någon vitfläck på G? ;)

Hmmm, vitfläck. Det skulle vara efter Zombie då... min lilla padda på 5 veckor så det lär dröja innan det blir någon bebis efter henne. ;)

:love: :love: :love:

Inatt blir min första vaknatt....
Nu har hon blivit riktigt "hård" om magen och bebbarna har förflyttats nedåt bakåt.....

Naaaw sötisar! :love:
Jag trillade in på katter.nu pga Bukeabstinens igår och såg bilderna där, men orkade inte registrera en användare för att säga grattis. Verkligen fina kissar och duktig mamma!

Det går bra, nästan misstänkt bra. Jag är orolig för att bakslaget ska komma när allt flutit så perfekt. Hon blev dräktig på bara en parning, hon klarade hela dräktigheten utan bekymmer, födde bebisar som om hon aldrig gjort annat, de blev många, stora och fina (ser ut att ha bättre päls än både mamma och pappa). De växer 10-20 g/dygn, och Hanoo accepterar dem utan några tecken på stress. Vi har tänkt ut namn till dem, men inget är definitivt förrän någon mer kollat könen på dem, kattungar är ju bra på att luras ibland (men det är några av varje kön :) )

Palle-har det kommit nåt än??

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka