Köra lr inte?

A

Aggepagge

Vågar mej försiktigt in på körforumet igen med risk för att bli utskälld ännu en gång antar jag;)
Funderat på att ta up körningen igen med pållen (gammal travare)
Nu är det så att han pga av hans stela kotleder (bak) har ömma muskler kring bakknäna eftersom de då får jobba extra mycket. Är det då dumt att köra honom?
Jag tänkte om man har en väldigt lätt rockard och ett sele med draglinor, baksele etc (såklart:p )
Funderar på Equilex bröstsele eftersom han iaf inte ska dra tungt. Vad tror ni?

Sv: Köra lr inte?

Det är inte dumt att köra honom, om hans fysik klarar av rörelserna i sig. Att dra en rockard är inte belastande i någon större utsträckning, om man kör med förnuft.

Du kan gott köra som motion, i den utsträckning bakbenen klarar av det. Kolla med vet!

LIA

ok! Hade hört att en tung vagn kunde slita på bakknäna nämligen och tänkte att det borde vara ganska lugnt om man kör med en lätt:)

Börja lite lått med plan mark och känn efter vad han orkar med. Back klättring är kanske onödigt.:)

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·
Körning Jag ska köpa mig en inkörd häst (vill ha en bruksnordsvensk) och håller på och funderar på vilken utrustning som ska inhandlas. Den...
Svar
4
· Visningar
1 424
Senast: trassel
·
Körning Vad ska jag tänka på? - era bästa råd och misstag ni gjort. Det är tänkt att inkörningen som jag jobbat långsamt med sedan i somras...
Svar
4
· Visningar
1 711
Senast: djezima
·
Körning Just nu står mitt sto på boxvila, men opm hon blir friskförklarad funderar jag på att ta upp körningen med henne. Körde henne i Finland...
Svar
19
· Visningar
3 544
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka