köra in fjording

Det beror väl på vad du menar med att köra...
Testade min lilla herre i vintras (f-01) för en liten "släpa med sits". Bara för att ha testat och teestade en liten rockard i våras.
Enbart i läro syfte, metalt. Inte något fysiskt.

Har tömkört honom mycket ensam i skogen och efter vägar, men i övrigt väntar jag tills han växt mer. Har ingen större bårdska. Fast lite kliar det i fingrrarna :o

Hej!

Men rockard kan man kanske börja köra med när hästen är i tvåårsåldern, om den är med på allt annat. D.v.s att b.la. tömkörning fungerar bra och att hästen vant sig vi skaklar och är lugn med det.

M. v. h. Lisa

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
327
Senast: Cactus
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 201
Senast: Derivata
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
834
Senast: Cattis_E
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama