MaRomer
Trådstartare
Tänkte försöka mig på att köra in min pålle....:/ OM det går. Han har ju ganska myckey nerver. Hehe. Men vad ska jag satsa på för vagn och sele nu i början? Det är ju som sagt inte ens säkert att det går. För 5 år sedan gick det inte. Var lite väl mycket bakut och hopp (Pigg). Men han är mycket tömkörd så i princip tror jag att jag bara behöver spänna för honom. Även mycket tolkad och haft skaklar efter sig.
Så kom med tips på billig bra utrustning! Jag funderar på en bröstsele inkl baksele och en rockard av nått slag. Även träns med skygglappar och 5 kg bomull i öronen Vill inte lägga en förmögenhet på utrustningen då jag ej vet om han "går" köra in.
Han har 145 i täcken, 130 i vanlig sadelgjord, full i träns 13,5 i bett. Han är ett kallblod, 153 i mkh.
Vad ska han ha för storlek?
Så kom med tips på billig bra utrustning! Jag funderar på en bröstsele inkl baksele och en rockard av nått slag. Även träns med skygglappar och 5 kg bomull i öronen Vill inte lägga en förmögenhet på utrustningen då jag ej vet om han "går" köra in.
Han har 145 i täcken, 130 i vanlig sadelgjord, full i träns 13,5 i bett. Han är ett kallblod, 153 i mkh.
Vad ska han ha för storlek?