Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så härligt! Jag skulle vilja se en töltande islänning framför en vagn! Häftigt!
Hej!
Eftersom det är en ytterst fiktiv häst det handlar om är jag mest intresserad ur ett teoretiskt perspektiv. Jag kan heller absolut ingenting om tölt och pass, det är lite "mytiskt och magiskt" för mig, det är därför jag frågar.
Här skulle det handla om en arbetshäst (av någon korsad ras) som själv väljer tölt istället för trav med relativt tung vagn. Och frågan är ju mest om det är sannolikt. Man vill ju inte att framtida läsare ska reta sig på faktafel och saker som är ordentligt osannolika.
Hur svårt är det egentligen att få till en "vettig" tölt? Jag har bara ridit "tölt" på turridning, men jag gissar att det är lite mer "fultölt". Behöver hästarna mycket stöd för att tölta? Jag antar att man kan förbättra tölt likadant som man kan förbättra de andra gångarterna..
Ärvs tölt eller är det någon dom lär sig?
/Lavinia, som bara blir mer och mer intresserad
Och så en ickerelaterad fråga.. Vad skiljer grisepass från riktig pass? Är det bara hastigheten?
/Lavinia, kanske skulle skaffa islänning så man kan lära sig fler gångarter.. Det är rätt spännande tycker jag:-)
Hur främjar pass hästen??