Köra i Stockholm

Det visste nog inte norrmännen som körde runt i karavan hur länge som helst. Det blev långa köer när ingen kom in och jag minns inte om polisen kom men till slut var det väl inte så roligt längre.:mad:
Det är ju därför det står max tre varv i de norska rondellerna. :laugh:

Det är helt okej att köra lite utanför Stockholm (håller mest till vid Bandhagen/Högdalen/Sköndal när jag är i Stockholm) men så fort det kommer till att åka på Essingeleden, inne i själva storStockholm så vill jag mest spränga skiten så jag slipper.

Skulle åka från Bandhagen till Karolinska då min syster låg inne. Följde alla skyltar och helt plötsligt så måste jag åkt fel för man stod visst utanför säkerhetspolisen, haha. Åkte iväg och följde skyltarna igen och fick panik till slut för det kändes som om jag åkte MOT trafiken, kunde andas ut tillräckligt när jag efter ett x antal meter kunde se skyltar som är vinklade mot mig. Vi kom ju rätt till slut iaf men där och då insåg jag att jag hellre tar tunnelbanan alternativt sitter med som passagerare ^^

"Det är enkelt att köra i Stockholm" sade min trafiklärare. Han ljög.

Jag körde bara fel tre gånger innan jag kom fram till adressen i Hökarängen men jag hade faktiskt inte fått riktigt rätt körorder :devil::banghead:

Jag har hört folk som säger att det är svårare att köra i Göteborg än Stockholm, då de menar på att halva Göteborg fortfarande är byggd för vänstertrafik. För mig som är uppväxt i närheten av Göteborg, så är det enklare att köra där, känner till stan. Stockholm har jag ingen aning om, de få gånger jag varit där har varit med tåg och buss, aldrig kört själv.

Det jag själv oroar mig över när det gäller Stockholm är inte själva körningen i sig, utan det är det där att köra fel. Fast med personbil så känns det ändå lugnt att köra fel, men om jag åker dit när jag jobbar, så är jag skitnervös att köra fel, det är inte säkert det går att vända smidigt med 24m. :nailbiting:

Har bott i Tyresö söder om Stockholm, tog hellre bussen till jobbet än körde bil, bättre för blodtrycket även om det tog längre tid
Körde in till stan och Centralen och hämtade nuvarande mannen när han kom på besök men då tog de 2,2 milen 25 min och ingen trängselavgift :)
Numer när vi åker till storstan parkerar vi bilen hos kompisarna vi bor hos i Tyresö och åker kommunalt så slipper man betala en förmögenhet för att parkera bilen
Men en navigator i bilen är bra även om jag inte alltid har samma åsikt som den för när man kommer söderifrån på E4:an och ska till Tyresö är det inget bra alternativ att köra södra länken och stå i kö när man köra förbi Farsta, shoppa lite och köra vidare

Om man bortser från att det kan vara svårt att hitta i Sthlm så tycker jag det är lätt att köra. Folk flyttar snällt på sig och är hyfsat väluppfostrade.

Jag kör hellre i innerstan än på landsväg. :p
Värsta platsen att köra på är nog mitt närområde där majoriteten av dom som kör saknar körkort och/eller är drograttfulla skurkar. :wtf: :meh:

Oavsett om du vill köra eller inte tycker jag han hade en tråkig attityd om han tog det för givet som du beskriver.
Man kan inte ta för givet att andra ska ställa upp med bil. Då skaffar man en egen.
Hoppas han bett om ursäkt.

Nu känner jag att jag surnade till lite.,,:mad:

Fördelen med att köra i Stockholm i jämförelse med många andra ställen är att det finns en väl rotad kultur att släppa in folk som blinkar vid filbyten och blixtlåsprincipen funkar alltid när det behövs. Så om man tar det lugnt, kommer ihåg att vara tydlig med att visa var man ska, inte får panik om man råkar köra fel utan bara stannar till och kollar upp hur man kommer tillbaka på rätt väg igen så brukar det gå bra.

Jag tycker att trafikanterna beter sig väl, men jag tycker det är svårt att hitta.

Kör till Centralen ibland (det tog några gånger innan jag fattade att jag inte skulle ta av vid skylten Centralstation utan vid skylten City, annars kom jag helt fel) och jag hittar ok på söder, annars kör jag helst inte in i innerstan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka