KÖRA FÖL OCH STO

Rebeckahjelm

Trådstartare
Hej, på lördag ska jag på föl visning med mitt 4 månaders islandsföl. Jag undrar vad som är bäst, köra med mellanvägg eller inte? Är jättetacksam för svar, för är väldigt kluven om hur jag ska göra. Är hon tillräckligt stor för att stå ensam lös på andra sidan väggen? Hon har stått ensam i mer än en timma i box och hon är väldigt självständig. Mvh Rebecka

Hej, på lördag ska jag på föl visning med mitt 4 månaders islandsföl. Jag undrar vad som är bäst, köra med mellanvägg eller inte? Är jättetacksam för svar, för är väldigt kluven om hur jag ska göra. Är hon tillräckligt stor för att stå ensam lös på andra sidan väggen? Hon har stått ensam i mer än en timma i box och hon är väldigt självständig. Mvh Rebecka

Ta ur allt ur transporten och låt dem åka lösa.

Jag tar alltid bort mellanväggen, mamman står som vanligt, fölet löst. Beroende på vad man har för släp får man sen fundera på hur det blir säkert. Mamman får enligt lag inte åka lös, och om det är en transport där hästarna åker framlänges måste mamman ha bom framför sig.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 726
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 762
Hästhantering Hej, på lördag ska jag på föl visning med mitt 4 månaders föl. Jag undrar vad som är bäst, köra med mellanvägg eller inte? Är...
Svar
5
· Visningar
1 098

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka