hundvalpen

Trådstartare
Hejsan, funderar på att skaffa kor om något år! Men vill även ha getter/får och hästar. Det enda jag vill vet just nu är hur stor betesmark djuren behöver? Om det finns någon bra hemsida där man kan läsa om sånt. Eller om någon vet tack på förhand :)

Hejsan, funderar på att skaffa kor om något år! Men vill även ha getter/får och hästar. Det enda jag vill vet just nu är hur stor betesmark djuren behöver? Om det finns någon bra hemsida där man kan läsa om sånt. Eller om någon vet tack på förhand :)
Vill ha runt fyra kor, två hästar och fyra getter/får eller båda tillsammans (8st tillsammans) om nu får o getter kan bo tillsammans

Mycket bra info om sådant där borde du kunna hitta på jordbruksverkets hemsida. Har för mig de har med sådant om storlek på hagar osv.

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
678
Senast: ameo
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 807
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: Freazer
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur