Kör du arbetshäst i Kungälv med omnejd?

B

Bamses husse

Är nyfiken på om det finns fler än jag här i mina trakter som har intresse utav arbetshästar och körning? Vi kan inte vara så många, så man får ju söka lite med ljus å lykta för att finna... ;)

Jag har en ettårig ardennervalack som jag inte börjat jobba så mkt med än, men jag vill gärna ta del av andras erfarenheter för att kunna utvecklas i takt med min häst.

Hoppas det finns nån som dessutom har fått kläm på det här med Internet. :bump:

Sv: Kör du arbetshäst i Kungälv med omnejd?

Bamses husse skrev:
Är nyfiken på om det finns fler än jag här i mina trakter som har intresse utav arbetshästar och körning? Vi kan inte vara så många, så man får ju söka lite med ljus å lykta för att finna... ;)

Jag har en ettårig ardennervalack som jag inte börjat jobba så mkt med än, men jag vill gärna ta del av andras erfarenheter för att kunna utvecklas i takt med min häst.

Hoppas det finns nån som dessutom har fått kläm på det här med Internet. :bump:
Hej på dig du. Välkommen hit till oss. Vi kör med våra ardenner i skogen men inte i Kungälv utan i Tidaholm. Jag tror att jag vet vem du är. :idea: Har du köpt din häst i Tidaholm?

Hur stort är Kungälv med omnejd? Jag håller också på med körning men bor i norra Bohuslän. Dock känner jag andra som sysslar med körning, både i Kode och Spekeröd men kanske framförallt Orust. Du är säkert välkommen! Ett sätt att komma i kontakt är att vara med på våra körningar: http://web.telia.com/~u52204327/activitys.html Det är visserligen mest nordsvenskar men jag tycker inte vi ska vara "rasistiska" utan hålla ihop över rasgränserna.

:banana: Ja, du har så rätt så! avslöjad!!! :o :banana:
sjysst det här med nätet. Tecknade in mig igår.

Området är skitstort ;)
Tack för ditt svar jag skall kolla in hemsidan.
Var i norra bohuslän håller du till?
Använder du din häst till något arbete eller är det ren nöjeskörning?
Själv tänker jag använda Bamse i skogen.

Atle skrev:
Hur stort är Kungälv med omnejd? Jag håller också på med körning men bor i norra Bohuslän. Dock känner jag andra som sysslar med körning, både i Kode och Spekeröd men kanske framförallt Orust. Du är säkert välkommen! Ett sätt att komma i kontakt är att vara med på våra körningar: http://web.telia.com/~u52204327/activitys.html Det är visserligen mest nordsvenskar men jag tycker inte vi ska vara "rasistiska" utan hålla ihop över rasgränserna.

Jag kan bara hålla med. Så länge man har kul och roligt ihop så kvittar väl rasen. :banana:

åke skrev:
Jag kan bara hålla med. Så länge man har kul och roligt ihop så kvittar väl rasen. :banana:

Jag skulle då aldrig skaffa mig en ardenner. Kompis.

Vart kör du häst någonstans? Eller vad gör du i min tråd? Här mottages enbart trevliga inlägg som inte avser att stöta sig med någon av de berörda trådskrivarna.

Bamses husse skrev:
Var i norra bohuslän håller du tillAnvänder du din häst till något arbete eller är det ren nöjeskörning
Tanums kommun. All körning är väl nöjeskörning, även om den går i arbete? Men visst, jag kör hem min ved.

Hej!

Jag bor en bit söder om Stenungsund och har två hästar, ett nordsvenskt sto på 3 år och en korsningsvalack nsv/vbl på 2 år.

3-åringen tömkör jag bara än så länge och rider då förstås och valacken går mest och växer och blir stor och ståtlig. Kul att det finns fler här i trakten som vill köra sina hästar och precis som föregående talare så ska man inte vara rasistisk utan ha kul ihop över rasgränserna. De är ju trots allt hästar allihop! Jag hade ett ardennersto efter Carolan för ett par år sedan, trevlig att arbeta med men i stallet en riktigt surpuppa. Hon betar nu på de evigt gröna ängarna!

///Onnie

Bild!

Här kommer en bild från i vintras på min lilla tjej.

Nikkie.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka