Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här. Vill inte ha presenter vid jul/födelsedagar, och blir alltid illa till mods när folk envisas med att köpa fast man kommit överens om att låta bli.Jag vill heller inte ha julklappar och blir inte särskilt glad över
Nej alla vill egentligen ha julklappar. Jag är en av dom. Jag vill verkligen inget ha. Varken på jul eller när jag fyller år. Blir så trött när det inte respekteras
Då säger man vad man vill ha, han hade säkert blivit sur om han inte fått något heller.Fast ni som skriver här att ni inte vill ha julklappar blir väl i så fall irriterade på att ni får en julklapp inte vad den innehåller. Vad har det med den här situationen att göra nämligen att TS karl först säger att han inget vill ha och sedan blir sur över vad paketet innehöll? Uppenbarligen var hans önskan mest munväder och han ville visst ha en julklapp iom att han hade förväntningar på innehållet.
Absolut inte. Jag ogillar skarpt idén med att man ska ge bort saker på en viss dag och då ”måste” hitta på något. Jag gillar att ge bort saker när jag har något bra att ge bort (=mottagaren behöver/vill ha) och vill absolut inte ha en present för att någon ”måste”. Har firat jul mer eller mindre helt utan presenter i flera år och tycker det är hur skönt som helst.
Det var nog antagligen hans egna dåliga samvete som slipprade över på dig.Just nu tycker jag att min man är en otacksam liten skit
Han hade ingen önskan till jul och sa att jag inte behöver köpa nått. Men de ville jag göra. Så körde på en nyttopresent. Nämligen nya torkarblad till hans bil, av ett bättre märke.
Bakgrunden är att de borde blivit bytta redan för 6 månader sedan, nu är de sämre än skit. Han pendlar 3 mil enkelväg till jobbet och jobbar treskift. Så han åker i alla väder och någon gång mellan 6 på morgonen och 9 på kvällen till jobbet. (Och hem efter 8-10h)
Han tyckte att de var sämsta julklappen ever. Som att han skulle köpt en skurhink till mig. Själv skulle jag bli glad över torkarblad (och skurhink om de skulle behövas en)
Fast ni som skriver här att ni inte vill ha julklappar blir väl i så fall irriterade på att ni får en julklapp inte vad den innehåller. Vad har det med den här situationen att göra nämligen att TS karl först säger att han inget vill ha och sedan blir sur över vad paketet innehöll? Uppenbarligen var hans önskan mest munväder och han ville visst ha en julklapp iom att han hade förväntningar på innehållet.
Jag tänker, prata med varandra. Du får förklara att det fanns både en tanke och omtanke bakom presenten.Just nu tycker jag att min man är en otacksam liten skit
Han hade ingen önskan till jul och sa att jag inte behöver köpa nått. Men de ville jag göra. Så körde på en nyttopresent. Nämligen nya torkarblad till hans bil, av ett bättre märke.
Bakgrunden är att de borde blivit bytta redan för 6 månader sedan, nu är de sämre än skit. Han pendlar 3 mil enkelväg till jobbet och jobbar treskift. Så han åker i alla väder och någon gång mellan 6 på morgonen och 9 på kvällen till jobbet. (Och hem efter 8-10h)
Han tyckte att de var sämsta julklappen ever. Som att han skulle köpt en skurhink till mig. Själv skulle jag bli glad över torkarblad (och skurhink om de skulle behövas en)
Eller hur, jag fick en verktygslåda med innehåll när jag ganska nyligen hade flyttat hemifrån. Bästa presenten någonsin, den används ju hur mycket som helst! Men det hade ju varit svintråkigt att köpa självJag älskar nyttojulklappar. Allting tråkigt jag måste köpa som kommer i klappform e kanon. Då kan jag spendera mina pengar på dom saker som är roliga att köpa.
Just nu tycker jag att min man är en otacksam liten skit
Fast alla vill väl egentligen ha julklappar? Att man säger att någon inte behöver köpa någonting är väl ändå lite som ett spel för galleriet för att inte verka åpen? Eller så tänker jag i alla fall. Min sambo är en sådan person som när man frågar kan säga kalsonger eller strumpor, men jag vet ju att han hade blivit jätteledsen om jag bara hade köpt strumpor till honom.
Eller hur, jag fick en verktygslåda med innehåll när jag ganska nyligen hade flyttat hemifrån. Bästa presenten någonsin, den används ju hur mycket som helst! Men det hade ju varit svintråkigt att köpa själv
Det fick jag i inflyttningspresent av min styvfar när jag flyttade hemifrån. Det är över 20 år sedan och den hänger fortfarande med! Inga verktyg är utbytta men några har tillkommit. Snacka om bra present!
Jag har också en liknande, fast det är en skruvsats med en speciell nyckel där man ställer in framåt eller bakåt med ett klick¨-
pöppppl och sedan tillhörande tjugoåtta bits tror jag. Har haft den femton år eller så och inte förlorat en enda bit.
Min fällkniv är det samma sak med. Över tjugo år och det enda jag tappat bort är tandpetaren. det var kanske inte coolaste prylen när man var runt arton år, men den bor i min campingutrustning och är världens bästa!