Koppla två datorer till internet

Saybia

Trådstartare
Har tillfälligt flyttat in hos min kompis då de håller på att fräscha upp min lägenhet lite. Min dator är med hit och tanken var att vi skulle koppla båda datorerna till internet men det gick tydligen inte så bra...eller rättare sagt: det gick inte alls :crazy:

Hennes dator får anslutning men inte min. Vi går via en switch och sen till uttaget i väggen. Testade att koppla min internetsladd rakt in i uttaget i väggen också och testade sedan med min kompis internetsladd men det blev ingen skillnad: fortfarande ingen anslutning för min dator.
Det lyser och blinkar bakom datorn där jag tryckt in internetsladden och våra datorer har kontakt med varandra men det är nåt som stör just internetanslutningen och vi vet inte vad? :confused:

Nån som har några förslag eller tips på hur vi ska göra för att få mitt internet att fungera?

Sv: Koppla två datorer till internet

Med största sannolikhet vägrar din internetleverantör att ge ut mer än ett IP-nummer per uttag. Lösningen är nog isf att införskaffa en router.

Sv: Koppla två datorer till internet

Tack för svaret, det löste sig dock så nu har både jag och min kompis internet. Vi hade glömt att koppla ur switchen iom bytet och när vi sedan kopplat ur och in den en sväng så fungerade båda anslutningarna :)

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Fideli
·
IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 645
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Jag har nyligen flyttat till en ny lägenhet med fiberanslutning till internet. Jag kopplade in datorn i hålet i väggen och kom in på...
Svar
6
· Visningar
2 739
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 726
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama