Koppel på utställning

Jamtland

Trådstartare
Får man ha ett vanligt halsband (dvs ickestryp) på utställning? De utställningskoppel jag har har strypfunktion och det fungerar inte så bra på sambons stövare som jag ska visa nästa helg. Kan jag använda ett neutralt svart halsband och vanliga läderkopplet?

Får får du men frågan är om det kommer vara positivt för bedömningen. Anledningen till att man använder stryp är för att kopplet ska vara smalt och smidigt och därmed inte störa intrycket.
Jag skulle inte ha ett vanligt koppel om det inte vore väldigt smalt.

Finns gott om utställningskoppel utan strypfunktion också. Min unga dåre vägrar gå ordentligt i strypkoppel, något som jag märkte när jag skulle ställa ut henne och bara hade med mina gamla koppel... Det blev att jag lånade ett utan stryp, men innan nästa utställning ska ett brett nylonkoppel utan stryp införskaffas.

Jag har halvstryp med kedja o koppel allt i ett. Supertunt och i ungefär pälsfärg. Du får ha precis vilket halsband o koppel du vill, men det kan påverka bedömningen. T ex kanske halsen ser kortare eller längre ut.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 843
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 251
Senast: Myrten
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: tanten
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 282
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar