Kopparfemöringar, nån som kan nåt?

Rie

Trådstartare
Jag har ett gäng gamla femöringar i koppar och funderar på vad jag ska göra med dem. Lösa in dem för kopparvärdet (om det finns tillräckligt med koppar för att de ska vara intressanta?) eller vad ?
Läste i en annons om någon som köpte sådana mynt med tillverkningsår 61 eller tidigare.
De flesta av mina är från 60talet företrädelsevis 62 och senare.....
 
Sv: Kopparfemöringar, nån som kan nåt?

Gör smycken av dem!

Putsar man upp dem blir de otroligt vackra och blänker med en smickrande varm ton mot huden. Örhängen, en ball ring eller en femma om halsen.

//Waern
 
Sv: Kopparfemöringar, nån som kan nåt?

Då skulle det nog bli bra tungt, har väl ett drygt hundratal skulle jag gissa.:grin:
 
Sv: Kopparfemöringar, nån som kan nåt?

Jag ska leta och se om vi har några såna i gömmorna. Måste testa att göra smycken av dem!
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 032
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: _Taggis_
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 512
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp