Koppajärn på sadel.

VarmblodsBruden

Trådstartare
Hej jag har en lite undrig bara. Hur byter man koppejärn på en sadel. Har nämligen köpt en ny sadel men vet inte hur man byter koppajärn? Det är en claridge house sadel. :confused:

De flesta är nog lika på ett eller annat sätt. Har haft en hel del koppjärnssadlar på prov sedan de kom, endast Thorowgood skiljer sej från de övriga jag prövat, o de genom att de har FYRA skruvar i koppjärnet (två på var sida), de övriga har bara haft TVÅ (en på var sida). Skruvarna skiljer sig och vill ha olika sorters skruvmejslar, men i övrigt är grunden den samma, som filmen visar. Men att tro att det är så lätt att göra bytet som företagen påstår.. Varje gång jag bytt järn känns det som ett rejält pass på gymmet efteråt, en massa mekas ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
787
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025