Kopierat XP.....

W

Warmia

Jag har en kopierad version av XP och microsoft har skickat meddelanden till mig att det är fler datorer som har samma licens nr som jag.
Nu har det börjat hända saker på skrivbordet hos mig. Tex album och filmer jag har lagt in i datorn kan jag inte flytta eller ta bort.... ett felmeddelande kommer upp att filmen/albumet används av ett annat program eller en annan användare......

Kan någon som har samma licens nr och XP ta sig in i min dator och använda mina saker eller är det bara datorn som har kolappsat:confused:
 
Sv: Kopierat XP.....

Det är förmodligen bara så att operativsystemet tror att t.ex windows media player fortfarande använder filen.

Däremot är det förstås en säkerhetsrisk att ha kopierad xp eftersom du inte kan göra några uppdateringar.
 
Sv: Kopierat XP.....

Har för mig att XP begränsas vartefter du använder din kopia och till slut blir Windows oanvändbart. Tycker mig ha läst det även på köpta versioner om man inte aktiverar Windows inom en viss tid.
 
Sv: Kopierat XP.....

jag kan göra updateringar med mitt kopierade XP. Om man kollar alla program han arbetar med så finns det inget program som används till alla filer som jag inte kan ta bort. Detta händer med alla sånna musik och film filer som jag flyttar ut till skrivbordet ca 8 st just nu, vågar inte flytta ut fler just nu...
 
Sv: Kopierat XP.....

Avsluta explorer.exe, sedan tar du "ny aktivitet" och letar upp filen du vill ta bort och tar bort den. sedan startar du explorer igen, då bör det funka.
 
Sv: Kopierat XP.....

Jag uppdaterade mitt kopierade XP och windows förstörde hela mitt system då de kom på att jag hade en kopia.

Nu har jag ominstallerat min burk med eget XP.
 
Sv: Kopierat XP.....

det finns inget som sabbar systemet, den spärrar bara uppdateringar, dock kan du göra säkerhetsuppdateringar.
sedan kan man ringa ms och säga att man vill köpa en licens och då får du billigare pris och du kan fortsätta med din installation.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
42 987
Senast: Artline
·
IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
578
Senast: em-pirre
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 962
Senast: Vallmo
·
IT & mobiler Hoppas det är någon Mackunnig här inne som vill hjälpa mig. Jag skaffade en MacBook Pro för ca 1 år sedan. Har varit supernöjd och...
Svar
2
· Visningar
1 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp