köpekontraktet BORTA!!?

Sv: köpekontraktet BORTA!!?

Nej, jag frågade bara vad de behövde och det var typ signalement beskrivning och åldersintyg (okänd stam) Tagelprov och jag tror inte att det var mer! Chipmärkningsrapporten men den var inte obligatorisk!

Om du skall ändra ägarskapet krävs kopia på kvittot, annars inte om föreningen är SIF.

Hur gör jag då? om hästen ska säljas och köpekontraktet är borta?
:confused:
Jag kanske kan höra med säljaren om han har det kvar?
gud nu blir jag helt nervös

Men om du står som ägare nu och sedan säljer hästen till tex mig, så är det ju jag som måste visa det köpekontrakt du och jag skriver för att kunna regga ägarbyte. Eller missförstod jag dina tankegångar nu?

Står du som ägare på nuvarande ägarbevis behöver du inte göra någonting alls, MEN står gamla ägaren kvar på regbeviset dvs du har inte gjort ett ägarbyte vid köpet då måste du uppvisa kvitto eller kontrakt för att genomföra ägarbytet.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 788
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V