Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nej, jag frågade bara vad de behövde och det var typ signalement beskrivning och åldersintyg (okänd stam) Tagelprov och jag tror inte att det var mer! Chipmärkningsrapporten men den var inte obligatorisk!
Men om du står som ägare nu och sedan säljer hästen till tex mig, så är det ju jag som måste visa det köpekontrakt du och jag skriver för att kunna regga ägarbyte. Eller missförstod jag dina tankegångar nu?
Står du som ägare på nuvarande ägarbevis behöver du inte göra någonting alls, MEN står gamla ägaren kvar på regbeviset dvs du har inte gjort ett ägarbyte vid köpet då måste du uppvisa kvitto eller kontrakt för att genomföra ägarbytet.
Ekonomi & Juridik
Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
Hästmänniskan
Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄
Men jag funderar på om...
Hästnyheter Trodde du menade problem som i tar tamboskap. Hur olika kretsar pratar vet jag inte mer än när det blev ett hett ämne när Ursula von der...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.