köpa t-märkt häst ?

T

tre4

vad har ni att säga om det.
hästen i fråga är t-märkt p.ga pålagringar i ett bakben.

kan enligt ägaren ridas regelbundet ,ute i skog och lättare på bana.
men inte tävlas tränas hårt(såklart)

jag vill bara ha en häst att pyssla med och rida i skogen ,ca 4 dagar vecka.

Sv: köpa t-märkt häst ?

vad har ni att säga om det.
hästen i fråga är t-märkt p.ga pålagringar i ett bakben.

kan enligt ägaren ridas regelbundet ,ute i skog och lättare på bana.
men inte tävlas tränas hårt(såklart)

jag vill bara ha en häst att pyssla med och rida i skogen ,ca 4 dagar vecka.

Frågan är då hur länge hästen har ridits minst fyra dagar i veckan, sedan den blev bra från sin akuta inflammation som förmodligen fanns när pålagringarna upptäcktes. Har det fungerat i flera år och den ridning som då gjorts är den du nöjer dig med, så kan det kanske fungera. Men inga garantier finns givetvis. Att byta miljö och ryttare, är ju en ny form av påfrestning på hästen, som för den både kan bli till det bättre och till det sämre.

Är hästen nyligen friskförklarad och skall sättas igång, då finns det absolut inga som helst garantier för att det kommer att fungera. Jag skulle inte köpa hästen i det läget.

Hälsning Maja

Det finns säkert någon fin häst utan t-märkning du kan köpa! Pålagringar försvinner inte och det kommer vara reservation på det benet i försäkringen. Varför köpa på sig problem, de kommer såsmåningom ändå...

Avråder till köp alltså.

Nej jag skulle nog inte gjort det. Efter ett tag kanske du får blodad tand och vill tävla lite, då går ju inte det.

Sen finns det självklart inga garantier på att hästen kommer hålla, nej köp hellre en redig nordis att ha i skogen istället.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 105
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 725
Senast: MalanMjöl
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 540
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar