Köpa skydd till sadelgjordsstropparna?

Septicemia

Trådstartare
kan man det? Alltså en sån "lädergrej" som kommer med sadeln och skyddar kåpan mot att bli nött underifrån av spännena på sadelgjorden?

Köpte min sadel begagnad och det finns inga till, vill hemskt gärna få tag på ett par.
Har tyvärr ingen kompis som vill bli av med sina eller en gammal sadel att sno ifrån..:(

Kan man tom köpa samma som sadelmärket hade ju det varit ett + ;)

Sv: Köpa skydd till sadelgjordsstropparna?

OM det går bra med ett par svarta kan du få ett par av mig mot frakten (som kanske blir 10 - 20 kr?). Om du står ut med att de är svarta, har texten Master Saddlery och Masterloggan präglad samt 16", V och 1062 alltså ;P

Som sagt, vill du ha dem så hojta. Sparat dem efter en slaktad sadel, hittade dem när jag städade ur ett förråd med hästgrejer och de låg i högen för 'släng' så jag kan fiska upp dem. De har förvarats inomhus etc så inget fel på lärdet, men de är ju inte nysmorda direkt

Liknande trådar

Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de... 2
Svar
21
· Visningar
3 751
Senast: Lixiigirl
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 821
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
4 185
Senast: Harbor
·
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 061
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka