Köpa sadel utomlands

• Western
  • Trådstartare Trådstartare ronjabus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 639
R

ronjabus

Letar efter en Dick Pieper Reining sadel men kan inte hitta någon som är till salu. Om jag provar ut en sådan sadel här hemma skulle jag då kunna beställa en ny från USA och hoppas på att den passar, eller är det helt galet? Alltså samma sadelmärke, storlek på sits och bom?

Sv: Köpa sadel utomlands

Letar efter en Dick Pieper Reining sadel men kan inte hitta någon som är till salu. Om jag provar ut en sådan sadel här hemma skulle jag då kunna beställa en ny från USA och hoppas på att den passar, eller är det helt galet? Alltså samma sadelmärke, storlek på sits och bom?

Glöm inte att du måste tulla för en sadel från USA och betala skatt/moms på den.

Anger man nummret som den provade sadeln har så brukar de veta vad den är gjord av så det brukar gå. :)

Glöm inte att du måste tulla för en sadel från USA och betala skatt/moms på den.

Jag har en kompis som bor där som skulle kunna skicka den. Han skulle väl kunna skicka den som gåva eller är det för stort värde tro?

Jag har en kompis som bor där som skulle kunna skicka den. Han skulle väl kunna skicka den som gåva eller är det för stort värde tro?

Du får ta emot en gåva från USA utan tull/moms upp till ett värde av $40 tror jag det var sist vi kollade.

Det fungerar alldeles utmärkt det!

Har du kollat på tyska ebay ?

Där brukar finnas det mesta tycker jag......och då slipper du tull/moms ;)

Vad rekommenderar ni att jag köper för pad? Ull?

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Edla
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 025
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?