Köpa sadel från USA!!

gerd

Trådstartare
Ja som rubriken lyder så är det ännu en sadel tråd..
Fuderar på å köpa sadel ifrån USA, tänkte höra med er som har gjort de hur det har fungerat och var ni har köpt i från..

antar att man kanske inte kan skriva ut sidor här, men ni kanske kan skicka PM, om bra och seriösa sidor att besälla från...

Ska förövrigt ha en cowhorse sadel.. :bump:

Är väldigt tacksam om jag får ta del av eraerfarenheter!!!:bow:

Mvh Sofia

Sv: Köpa sadel från USA!!

Ja, jag håller med, speciellt nu när dollarn är på väg upp igen, sen att det är ganska dyrt med tull, moms o frakt. En kompis köpte fr usa, från saddle shop, själva sadeln kostade 9500, sen frakten 2500, sen tull o moms, den slutade på ca 15000:-, tog 2mån innan den kom, visserligen 4000 under svenskt pris, hon hade då provat sig fram och visste att den passade, men det är ju ändå det med garanti man vill ha, inte skicka tillbaka till usa, det kan ta hur lång tid som helst.

Hej Sofia!
Vi har köpt 4 sadlar från USA under dom senaste 4 åren, 3 McCall och 1 från Phil Smith Saddlery. Alla 4 sadlarna kom inom en vecka, inga problem vare sig med säljare eller frakt. Vad gäller McCall-sadlarna är det bara Milsta som säljer dom i Sverige, priset vi betalade låg mellan 6 - 8.000 kr under vad vi skulle ha fått betala i Sverige. Phil Smith är en fantastiskt duktig sadelmakare och du kan beställa sadeln helt efter dina önskemål (kan man även göra vad gäller McCall sadlarna). Finns många återförsäljare av McCall i USA, min senaste köpte jag från Sky Saddlery i Kanada, kan också rekomenderas. Alla sadlarna passade hästarna perfekt.

tack för tipset, ska kolla runt lite mer:bump:

Hej Sofia!
Vi har köpt 4 sadlar från USA under dom senaste 4 åren, 3 McCall och 1 från Phil Smith Saddlery. Alla 4 sadlarna kom inom en vecka, inga problem vare sig med säljare eller frakt. Vad gäller McCall-sadlarna är det bara Milsta som säljer dom i Sverige, priset vi betalade låg mellan 6 - 8.000 kr under vad vi skulle ha fått betala i Sverige. Phil Smith är en fantastiskt duktig sadelmakare och du kan beställa sadeln helt efter dina önskemål (kan man även göra vad gäller McCall sadlarna). Finns många återförsäljare av McCall i USA, min senaste köpte jag från Sky Saddlery i Kanada, kan också rekomenderas. Alla sadlarna passade hästarna perfekt.

Liknande trådar

L
Utrustning som visa kanske vet har jag letat ny sadel en tid då min nuvarande inte passar så bra på hästen... nu har jag hittat en som sitter...
Svar
9
· Visningar
2 715
Senast: Jardina
·
Western Westensadel till lågt pris! Kan man köpa en sådan eller är det bara skräp!? Är en westernsadel lättare att anpassa än en vanlig...
Svar
8
· Visningar
1 560
Senast: kenneth
·
D
Utrustning Funderade att beställa en sadel ifrån USA pga lägre priser och större urval. Har en god vän som beställer åt mig och skickar det som en...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: Totola
·
Utrustning Idag var sadelmakaren ut och kollade Brisses sadel behövde justeras lite så det fixade hon på en gång! Passade på att låna hem 2...
Svar
4
· Visningar
2 505
Senast: domino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka