Köpa sadel...ännu en tråd...

E

engelsett

Kanske ämnet är utjatat, men jag är nybörjare på western och skall köpa en sadel. Jag har hittat en sadel av märket Premiere, är detta en sk. kvalitetssadel? priset på den ligger egentligen över min budget men efter att ha läst detta forum en tid så vågar jag inte annat...:D
Vill egentligen bara veta om det är ett bra märke!
Tack.

Sv: Köpa sadel...ännu en tråd...

Jag har en Premier och tycker att det är ett helt OK märke! Ett bra pris gör den inte sämre heller.

Hade en premiere diamond reiner förut innan den blev stulen (:mad:) och det var den skönaste sadel jag ridit i! Gud vad jag saknar den.

Jag har en premier och den är jätte skön! En annan i stallet har också en premier sadel och hon är med nöjd med sin vad jag vet!:D

en premier reiner ligger på en av medryttarhästarna, bra kvalite. men passar tyvär inte mig, fendrarna(stiglädrena) är alldeles för rörliga och ger inget stöd öht, synd på en annars bra sadel!:)

på vilket sätt tycker du att de är rörliga?

rörligheten framåt (mot bogen) och bakåt (mot rumpan). säkert jättebra om man ska göra rejäla slidestops men inte annars!
kan ha berott på att lädret på sadeln är väldigt blankt! nya reining sadeln är ganska matt och där är fendrarna mkt stabilare!:)

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Trädgård & Växter Till hösten flyttar jag och familjen till hus på landet. Tomten är allt som allt på lite drygt en halv hektar, en liten del är skog och...
2
Svar
21
· Visningar
2 333
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka