Köpa PET-flaskor? Window farming.

Petruska

Trådstartare
Jag skulle så himla gärna vilja ha ett window farming-system i ett av mina fönster.

Man kan köpa dem, men man kan också göra dem själv. Jag lutar åt det senare. Då behöver jag ungefär 18 stycken 1,5 liters PET-flaskor, och jag fattar inte var jag ska få tag i dem. :confused:

Min årskonsumtion av läsk består i att det går åt några flaskor tonic när jag dricker gin och tonic, men det gör jag bara på sommaren. Jag har inte sparat förra årets flaskor. Och de hade ändå inte varit tillräckligt många.

Kan man köpa tomma PET-flaskor?

Snatta dem vid återvinningen går ju inte, för de åker ju in i de där apparaterna och knöcklas ihop. Dessutom vore det pinsamt att åka fast.

Är det enklaste att helt enkelt gå och köpa arton flaskor av affärens billigaste läsk, hälla ut läsken i vasken och sedan använda flaskorna? Får man ens hälla läsk i avloppet?

Sv: Köpa PET-flaskor? Window farming.

Haha, varför skulle man inte få hälla läsk i avloppet. Vad skulle man annars göra, lämna det på återvinningen som farligt avfall?
Annars finns det ju helt vanligt vatten på flaska eller kanske kolsyrat om det går ner.

Har du ingen bekant du kan få flaskor av? Eller köpa för pantbeloppet? ;)

Jag kan se till att du får 18 (eller 100) PET-flaskor omgående. Du kan välja mellan plast- eller pappersetui, det senare rekommenderas för miljövänner.

/eyz som hatar att panta :cool:

Men du, har du inte Facebook? Lägg ut en rad på Facebook om att du söker 1,5 liters eller 2 literns PET-flaskor så kommer du att få massor!! :)

Om inget tidigare förslag funkar så får du väl ställa dig vid pantautomaterna i rusningstid (man kanske inte säger rusningstid om affären?) och hugga tag i nån med PET-flaskor :D

Fråga istället butiken om du får tömma deras "soptunna" brevid pet automaten där kommer garanterat ligga en massa flaskor som av nån anledning inte gått att panta..
Och flaskor tar plats ( men gör det när det inte är så mycket folk o förklara varför)

Flera bra förslag här, ju!

Jag tror att jag startar med att be min man efterlysa flaskor på Facebook, då jag själv inte hänger där.

Det kompliceras ju lite av att det måste vara någorlunda stadiga flaskor, inte de där allra sladdrigaste.

Enklast är ju också om flaskorna finns i närheten, de är ju rätt skrymmande.

Vad betalar du för en flaska? ;) :angel: Kan tänka mig att sälja våra som ligger under diskhon i väntan på att vi ska orka panta dem.

Jag kan tänka mig att betala dubbla panten, förutsatt att flaskorna är av den relativt stabila typen, alltså ett stabilt material. Jag hämtar dem naturligtvis! :D

Hahahaha, kollade bara för att jag var nyfiken, men vi har bara 3 st, varav en är en Fanta-flaska så den ser ju lite annorlunda ut i formen. Och en är en Nygårds Julmust och den är av lite slappare plats, om än hård.

Du kan få dem om du vill. Men jag vet inte hur lönt det är att komma hit för att hämta 3 st.

Bäst är nog att hitta en större barnfamilj som nyss haft barnkalas!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka