köpa opererad häst?

B

Bodil

Hej.
Jag står i begrepp att köpa en fyraåring med mycket bra stam (dressyr) som blev opererad för bockhov bägge fram som fyramånaders föl.
Jag har full tillgång till journaler och har talat med vet som utförde op.
Enl vet inverkar en sån op ej på hållbarheten. Hästen ser helt normal ut i sina hovar idag. Hästen har mycket goda gångarter och är väldigt ridbar.
Hur skulle ni tänka? Skulle den tidigare defekten spela någon roll för er?
:confused:

Sv: köpa opererad häst?

Är det på båda fram är det bättre än bara på den ena.

Ser den normal ut idag skulle jag inte tveka. De operationerna brukar vara lyckade.

//C

Sv: köpa opererad häst?

Hej.
Precis vad jag själv hört, att det är bättre med bägge än bara det ena. Hästen har gått igenom en omfattande vet bes med röntgen av diverse områden.
Tack för era svar!
Bodil

Liknande trådar

B
Hästvård Hej! Jag har en 3-årig valack som jag har fått diagnosen struppipning på. Eftersom det inte finns någon samlad...
Svar
3
· Visningar
3 578
Senast: dreampower
·
Hästvård Nu är det så att jag har ingen som helst kunskap om patellaupphakning, men jag har blivit erbjuden att köpa häst på 8 år som opererats...
Svar
15
· Visningar
2 838
Senast: rabarber2
·
M
Avel Har fått förfrågan om att ta hand om en kompis häst fr.o.m. i höst och ca 1 1/2 år framåt, och som tack för hjälpen få ta ett föl efter...
Svar
10
· Visningar
3 159
Senast: martha
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 729
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10