Borde det inte vara roligare än så här att köpa häst? Har smalnat av urvalet till två möjliga. Just nu känner jag mest att jag vill skita i alltihop, det tar på krafterna. Min ponny är lite sämre igen och inget med hästarna är riktigt roligt. Vilket är anledningen till att jag köper en till, för att kunna träna och utvecklas. Jag önskar att urvalet var större, närmre.
Men köpet påminner mig också om hur dålig prognosen egentligen är för min ponny. Antar att jag sörjer lite över att sommaren med hästarna inte blev som jag tänkt. Och irriterar mig på tidsåtgången som blir när säljare ställer sig oförberedda för visning. Jag har lagt ner lite för mycket tid och tankeverksamhet på detta snart. (Ps. Video på din häst i alla gångarter utan ryttare betyder inte video på din häst när den betar i hagen.)
Kan du inte vänta lite, guldet kommer, bara du ger det lite tid... Det borde vara lättare att hitta häst under senhösten och vintern. Nu under sommaren är alla glada hästägare och färre hästar till salu, tror jag.
Köp en tinker. Det blir perfekt för dig. Lycka till.