Ja, det börjar luta åt att det är dags att ge upp med min ponny. Hittills har prognosen varit tillräckligt god för vidare försök, men nu har det vänt.
Min ardenner är tyvärr van att gå själv (innan jag köpte henne) så jag behöver inte ha panik, och hon ska dessutom iväg på betäckning i veckan och vara borta två veckor. Hon klarar sig själv, men det är såklart inte optimalt.
Jag har dessutom en dålig nyopererad hund och känner att jag snart inte orkar mer. Så fort jag kommer någon vart med all träning jag lagt ner så går allt åt skogen. Min förra körponny fick vi avliva akut pga fång som inte kunde hävas (februari), trolig förgiftning. Och nu, när nästa ponny passerat inkörning är det dags igen. Och min ardenner hoppas vi nu blir dräktig på försök nr 3. Skit var det här, försöker glädjas åt mina andra djur och se en ljusare framtid.
Usch! Jag vet hur det är när allt skiter sig. Det där med att en olycka sällan sker ensam, är mer sant än man tror.
Som sagt, se till att göra det som är bäst för ponnyn, och ta det andra sedan. Skynda långsamt.