Köpa massa nya saker - hjälp!

T

Tican

Nu måste bukes experter hjälpa mig! För jag ska börja rida igen, och visserligen har jag haft kvar min häst, men nu ska vi byta stall och börja på ny kula, så jag känner att jag behöver massa nya saker också. :p

Det är ett litet sto, angloarab, brun med vita strumpor bak. Vi bor i Sthlmstrakten.

Vi behöver nytt ...

- Ylletäcke! Något riktigt fint, ändå inte överdekorerat (funkar liksom aldrig på små hästar), och av bra kvalitet. Dessutom får det inte vara för Djupt, många täcken har en tendens att hänga till knäna på henne och det ser dumt ut. Dyrt är ok, men inte äckeldyrt.

- Stalltäcke. Vill ha BRA kvalitetet här! Och inga plastiga läskiga material som hästen får statisk päls och konstiga hudproblem av. :crazy: Gärna halvhals. Och samma här, inte för djupt..

- Höst-utetäcke, ett rätt varmt men inte extrem-vintertäcke, gärna med halvhals, och som inte ger massa skav. Har funderat på ett Rambo, är det prisvärt? Inte för djupt!

- Sprenger-bett. Vet ni om och isåfall var man kan hitta dem i 11 cm? Annars letar jag efter nåt liknande bett i den storleken, något milt, två- eller tredelat, med små ringar, bra kvalitet och snälla leder!

- Schabrak. Jag har kärat ner mig i Eskadrons, finns de i dressyrmodell och ponnystorlek någonstans? Eller nåt fint liknande?

- Rundsytt träns. Passiers 6000-kronors känns lite att ta i, men åh vad fint det är. Var kan man hitta nåt liknande?

- Tyglar. Vävribbtyglar fast bra kvalitet verkar omöjligt att hitta! Vill ha några som är smala, tunna, mjuka och med fint läder.

- En dressyrgjord, snygg och i fint läder, bra kvalitet men inte för några austronomiska summor. Strl typ 50.

Tack! :D

Sv: Köpa massa nya saker - hjälp!

Vi behöver nytt ...

- Ylletäcke! Något riktigt fint, ändå inte överdekorerat (funkar liksom aldrig på små hästar), och av bra kvalitet. Dessutom får det inte vara för Djupt, många täcken har en tendens att hänga till knäna på henne och det ser dumt ut. Dyrt är ok, men inte äckeldyrt.
Tveklöst Bucas´täcken! Kvaliten behöver knappast nämnas.
Och såå snygga!

- Stalltäcke. Vill ha BRA kvalitetet här! Och inga plastiga läskiga material som hästen får statisk päls och konstiga hudproblem av. :crazy: Gärna halvhals. Och samma här, inte för djupt..

Bucas igen!

- Höst-utetäcke, ett rätt varmt men inte extrem-vintertäcke, gärna med halvhals, och som inte ger massa skav. Har funderat på ett Rambo, är det prisvärt? Inte för djupt!
-
Bucas eller HW

- Schabrak. Jag har kärat ner mig i Eskadrons, finns de i dressyrmodell och ponnystorlek någonstans? Eller nåt fint liknande?
-

Pröva Isabell Werths också! :love:

- Rundsytt träns. Passiers 6000-kronors känns lite att ta i, men åh vad fint det är. Var kan man hitta nåt liknande?

Knights leather har bra träns! :)

Sv: Köpa massa nya saker - hjälp!

Vad gäller schabrak söker jag också med ljus och lykta efter just dressyrponnymodeller... Eskadrons finns på calevo.com, nån modell iaf. Annars tror jag nog att man helt enkelt får be återförsäljare att ta in schabrak i den stl man vill ha. Just dressyrponnyschabrak är svåra att få tag på. Mias har ju fina schabrak också, de finns på lillhastenistav.se och går att beställa i dressyr 16".

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat